Simán megihatod a vizet, miután feloldódott benne a különleges táska

18/04/24 kedd
Kevin Kumala megtervezett és létre is hozott egy 100%-ban biológiailag lebomló és lebontható zacskót.

Annak bizonyítása érdekében, hogy a táska teljesen természetes, egy részét langyos pohár vízben feloldotta, majd szépen megitta. A zsákok gyártója jelenleg nagy megrendeléseket fogad el éttermektől és szállodáktól - reméljük hamarosan találkozhatunk mi is a környezetbarát csomagólók egyikével.

Korábban már írtunk arról, hogy a mikroműanyagok teszik ki az óceánokat szennyező "műanyag leves" jelentős hányadát és, hogy rettentő gyorsan növekszik a csendes-óceáni műanyaghulladék mennyisége. A helyzet súlyosságát pedig az is mutatja, hogy a világ legtávolabbi vizeiben is meglepően magas a műanyaghulladékok aránya.

Vannak jelek, amik azt mutatják, hogy lehet kiutat találni a műanyagok okozta válságos környezeti katasztrófákból!

Véletlenül felfedeztek egy műanyagbontó mutáns enzimet, amit a tudósok simán felturbóztak és az eredmények szerint még hatékonyabb lett, mint volt. A hulladék lebontásában egy aprócska hernyócska is be tud segíteni! A Current Biology című folyóiratban jelent meg európai tudósok kutatásának eredménye, amelyben a sajátos táplálékigényű viaszmolyokat vizsgálták.

"Eredményeink szerint az elterjedten előforduló nagy viaszmoly (Galleria mellonella) lárvája képes az egyik legellenállóbb és legnagyobb mennyiségben előállított műanyag, a polietilén biológiai úton történő lebontására. Sőt, egy korábbi tanulmányuk már rámutatott arra, hogy az aszalványmoly (Plodia interpunctella) lárvái szintén meg tudják emészteni a műanyagot. - jelentette be Federica Bertocchini, a spanyolországi Instituto de Biomedicina y Biotecnología de Cantabria kutatója.

A legújabb terv pedig az, hogy focipálya méretű vitorlás tisztítaná meg az óceánokat a műanyaghulladéktól.

És mi is adtunk már tippet arra, hogy tudsz tenni a környezetedért néhány apró lépéssel: