Lufival működő versenyautó? Megoldva!

19/02/26 kedd
ujnemzedek.hu
Képzelj el egy tudományos csapatversenyt, ahol a diákok összlétszámtól függően 2 vagy 3 csapatban versenyezhetnek. Eddig meg van? Most képzeld el, hogy a csapatok verseny jelleggel kísérleteznek, mérnek, megfigyelnek, kreatívan alkalmaznak és alkotnak tárgyakat és szövegeket, hogy a tudományos mémek és fizikás humor mellett, a bennük szunnyadó kutatót is felfedezzék.

A „Tudomány, én szeretlek! névre hallgató program tevékenységei, valamint a feladatok tematikái szinte az összes természettudományhoz kapcsolódó területet érintik. A győztes csapatnak ennél fogva szüksége van lexikális ismeretekre, verbális és manuális kreativitásra, logikára, gyorsaságra, memóriára, megfigyelőkészségre, de komplex problémamegoldásra, egyéni és csapatmunkára is. Ráadásul mindezt egy cseppet sem érzik tehernek a résztvevők. Tényleg.

Hogyan lehetséges ez?

Nem csupán azért lehet ez így, mert a klasszikus tantárgyi dolgokon kívül előkerül az újrahasznosítás, a közlekedés, a dizájn, az érzékelés, az űrtechnika, vagy éppen az energiahatékonyság is, hanem annak is köszönhetően, hogy a résztvevők egyszerű hétköznapi anyagokat, és kreativitásukat felhasználva (pl.: PET palackok, kupakok, karton, szívószálak) alkothatnak valami olyat, ami nem csupán tudományos szempontból, de a jövőjükre, akár a pályaorientációjukra is hatással lehet. Ráadásul ki is próbálhatják, hogy az általuk megálmodott találmány életre kelthető-e.


Folyamatban a megvalósítás.

Hol lehet ilyen versenyen részt venni?

A programot elsőként a Móri Radnóti Miklós Általános Iskolában, mint Minősített Tehetséggondozó Műhelyben valósították meg a szervezők 2019. február 22-én. Az eseményen, ahol többek között lufival működő versenyautót is készítettek, a résztvevő fiatalok a rendezvény egésze alatt egy jó hangulatú, interaktív csapatversenyben mérhették össze tudásukat.


Az „autóverseny” program nagy sikert aratott.

A program végén a diákok reflektáltak arra is, mi tetszett nekik a legjobban. Szerintük „tüzes” bemutatók és a szárazjéggel való kísérletezés vitte a pálmát.

Köszönjük a Móri Radnóti Miklós Általános Iskola,
az előadók, és a programok megvalósítóinak lelkes munkáját!

A következő program 2019. április 5-én,
a Kecskeméti Bólyai János Gimnáziumban kerül megrendezésre.