Azt mondod semmire nincs időd?

18/06/15 péntek
A Space.com kutatása arra mutat rá, hogy a bolygónkon egyre hosszabbodnak a napok, ami azért lehetséges mert a Hold egyre csak távolodik tőlünk.

Forrás: Stocksnap

"A Föld keringési és forgási tengelyének időszakos változásai több tízezer év alatt fordulnak elő, és ritmikus klímaváltozásokat eredményeznek a Milankovitch-ciklus szerint. Ezeknek az éghajlati ciklusoknak a földtani feljegyzése kiváló eszköz a geológiai idő rekonstruálására, az ókori klímaváltozás megértésére és a naprendszerünk történelmének értékelésére. Mi kiterjesztettük a Milankovitch-ciklusok elemzését a földtörténelem legmélyebb szakaszaira, miközben egyidejűleg rekonstruáltuk a naprendszer jellemzőinek történetét, beleértve a Föld és a Hold közötti távolságot." - mondta Stephen Meyers, a Proceedings of the National Academy of Sciences szaklapban megjelent tanulmány társszerzője.

Azt már nagyon rég megállapították a tudósok, hogy a Hold átlagosan 385 ezer kilométerre kering a Föld körül. Most viszont arra a megállapításra jutottak, hogy a Hold évi 3,82 centiméterrel távolabb kerül bolygónktól. Ez azt eredményezi, hogy folyamatosan változik a Földre kifejtett gravitációs hatása, ezért bolygónk tengely körüli forgása minden évben lassulni fog, amitől a nappalok hosszabbak lesznek. Meyers szerint ezt úgy kell elképzelni, mintha a Föld egy pörgő műkorcsolyázó lenne, aki kinyújtotta a karjait és most szép lassan lelassul a forgásában.

A Wisconsin-Madison Egyetem kutatói egy asztrokronológia nevű új statisztikai módszerrel vizsgálták a Föld geológiai történetét. Vizsgálatuk azt az eredményt mutatta, hogy 1,4 milliárd évvel ezelőtt a Hold még jóval közelebb keringett, ezért a bolygónk is gyorsabban forgott. Ekkor a Földi napok még csak 18 órásak voltak.