Az agyad akkor is felismeri az ismeretlennek tűnő pofát, ha azt hiszed, sose láttad még

17/10/27 péntek
Egyszerűbben: egy kutatás most bebizonyította, hogy sokkal több arcra emlékszel, mint gondolnád.

A Bonni Egyetemen 21 vizsgálati alanyt vontak be a kísérletekbe -  képeket mutattak ismerős és ismeretlen arcokról, és közben az agyi tevékenységet sasolták. Az eredmény: 2735 darab agysejt, vagyis neuron lépett működésbe akkor is, amikor úgy vélték az alanyok, hogy ismeretleneket mutogatnak nekik - vagyis a felismert arcokra pont úgy reagált az agy, mint a szimplán beaznosított figurákra.

Mi volt a különbség? Csak a reakcióidő, ami nyilván lassabb volt kicsit.

A tanulmány vezetője Dr. Florian Mormann szerint ez azt bizonyítja, hogy az idegi aktivitáshoz nem feltétlenül szükséges a tudati és tudatos jelenlét. Hogy ez mit bizonyít? Hát hogy nem feltétlenül kell azonnal megbíznod a felismeréseid pontosságában - a neuronjaid okosabbak mint te.

Mert az agy fura dolog például fel is zabálhatja önmagát

A  New Scientist magazin egyik cikkében jelent meg az a friss tanulmány, miszerint ha keveset alszunk, agyunk azon sejtjei, amelyek az elhasznált sejtek elpusztításáért és eltakarításáért felelősek, túlpörögnek, és ezzel károkat okoznak benne. Ugyan kiemelik, hogy ezt egerek vizsgálata közben állapították meg, de ez nem jelenit azt, hogy ránk kevésbé hatna károsan.

Azok a sejtek, amik a takarításért, vagyis az elhasznált sejtek elpucolásáért felelősek nagyon fontosak, hiszen ezután tudják újraszervezni az idegsejtek kapcsolatát, hogy az agy egészséges maradjon. A túlműködés viszont károkat okoz, így könnyen magyarázható, miért vezethet a krónikus alváshiány Alzheimer-kórhoz és más neurológiai rendellenességekhez.

A cikk Itt folytatódik!