Álomkaja: ha ezt falod, talán emlékezel majd arra, mi történt alvás közben

18/05/17 csütörtök
ujnemzedek.hu
Az ausztrál University of Adelaide állítólag tudja a tutit.

Ahhoz, hogy sárkánnyal és durvább kozmikus csatazajjal álmodj, elég ha benyomsz közvetlenül a lefekvés előtt egy nagyobb tányér pacalpörköltet - oké, ezt nem az egyetem mondja, hanem mi. És még a mi állításunk tűnik kevésbé bulvárnak, pedig a dolog nem kamu:

tényleg van egy ilyen kutatás, és az egyetem tényleg azt állítja, hogy megtalálták a  megoldást.

Le is lőjük a poént: a kutatás, amelyben száz, véletlenszerűen kiválasztott ember vett részt, azt mutatja, hogy 240 mg B6-vitamintól az alanyok jobban emlékeztek az álmaikra, míg azok, akik placebót kaptak, nem. A B6-vitamin vagy más néven piridoxin vízben oldódó vitamin, amely a B-komplex-vitaminok egyik tagja, és számos formában fordul elő ételeinkben és az emberi szervezetben.

Wikipédia szerint a B6-vitamin olyan vitamin, amelyet az 1930-as években a patkányok táplálkozásának tanulmányozásakor fedeztek fel. Hogy a nevében is jelezzék a piridinhez hasonló felépítését, piridoxinnak nevezték el. Később kimutatták, hogy a B6-vitamin még két másik, teljesen eltérő kémiai alakban is létezik (ez a piridoxál és a piridoxamin).

A vitamint gyakran a bőr egészségével hozzák összefüggésbe, mivel a bőrgyulladás kockázata megnő, ha B6-vitaminban hiányos állapot áll fenn a szervezetben. A B6-vitamin fontossága azonban jóval túlmutat a bőr egészségével kapcsolatos tényezőkön, mivel ez a vitamin számos fiziológiai és élettani folyamatban vesz részt, és kiemelt szerepet tölt be a szervezet optimális működésében.

A kutatás azért lehet fontos, mert a vezetője,  Dr. Denholm Aspy szerint ha kontrollálni tujuk az álmainkat, akkor eredményesen léphetünk fel a rémálmok ellen, az alvásminőségünk pedig komolyan nő. A résztvevők különben korábban csak ritkán tudták felidézni az álmaikat - 5 napon át fogyasztott B6 viszont állításuk szerint változtatott ezen.

Különben meg itt van 9 álom - és azoknak a jelentésük is. Itt van 8, amitől tuti beparázunk. És egyáltalán: mi történik velünk alvás közben? Arról is itt vannak az infók.