Te mivel játszol?

18/06/13 szerda
ujnemzedek.hu
A PayPal arra volt kíváncsi a felmérésében, hogy mik a kedvenc játékaink, mivel töltjük az időnket és úgy egyáltalán: hogy áll most a hazai videójáték fogyasztási szokásunk?

Mivel 2017 óta 23%-al megnőtt a videójátékok iránti érdeklődés, legalábbis azt mutatják az adatok, hogy ennyivel többen vásárolnak játékokat, ezért a PayPal és a SuperData kutatócsapa 25 országban – köztük Magyarországon is – felmérést készített arról, hogy milyen most a társadalom fogyasztási szokása a videójátékokat illetően. 


Forrás: Stocksnap

Mire kattan rá a magyar?

A kutatásból kiderült, hogy a magyar játékosok:

  • Legjobban azokat az akciójátékokat szeretik, amelyek fizikai küzdelemre, harcra, lövöldözésre fókuszálnak, de hasonlóképp kedvelik a platformjátékokat is, amiben a játékos maga irányítja karakterét, hogy az átmenjen különböző akadályokon. 
  • A második legkedveltebb játék típus a lövöldözős, amiben központi elem a fegyveres harc, és legtöbbször a kiválasztott karakterünk szemén keresztül, vagy egy harmadik személy nézőpontjából látjuk az eseményeket. 
  • A dobogó harmadik helyét az akció-kaland játékok szerezték meg, amikben a játékélményt az nyújtja, hogy van egy konrét eseményszál vagy történet és ezen úgy tudunk továbblépni vagy átmenni, ha végigjátszuk a különböző pályákat a kiválasztott szereplőnkkel. 

Egyre többet használjuk játékra a mobilunkat

A világ különböző területein teljesen másképp oszlanak el az eszközhasználati szokások. Míg Észak-Amerikában a konzolok a legnépszerűbbek, addig Nyugat-Európában, Kelet-Európában a PC-k viszik a pálmát. Ázsiában viszont egyre nagyobb teret kapnak a mobilra készített játékok. Hazánkba a legtöbben számítógépen játszanak, ezt követik a telefonos játékok és furcsa, de csak nagyon kevesen említették a felmérésben a laptopot, mint eszközt valamilyen játékra. 

mobile phone camera photography electronic gadget modern technology touchscreen hand palm game people kids boys outdoor bokeh
Forrás: Stocksnap

Egyre többen választanák a videójátékozást munkájuknak 

Vannak, akik profi sportolók és rengeteget edzenek, nos nincs ez másképp a számítógépes játékoknál sem. Itt is lehet azzal pénzt keresni, hogy játszunk különböző játékokkal. Egy gamer tartalmakat készít, ebből szerezve bevételt. Ha erre felkéri egy cég, azt hívjuk szponzorációnak. Ezek többnyire videók, amiben elmondja egy játék erősségét és gyengeségét is, hogy élvezhető a játék vagy sem, mire kellene több időt fordítani vagy mi az, amit inkább kivennének a game-ből. Hazánkban a játékosok csak 15 százaléka készít tartalmat és a felmérésből az is kiderült, hogy nagyjából a játékosok fele jelenleg nem kap anyagi támogatást. 

Itt kapcsolódnak be a vásárlást befolyásoló tényezők is

Azt tényként szögezhetjük le, hogy a YouTuberek ma már rendkívül nagy hatással vannak a játékosok fogyasztói döntéseire. Hozzájuk csatlakoznak még az livestreamerek, akik élőben közvetítik, ahogy egy-egy játékkal játszanak. Ők viszont már a külön erre a célra készített weboldalakon jelennek meg, mint például a Twitch.tv. Ezeken a platformokon megjelenő gamerek sokkal nagyobb hatással vannak a videójátékok iránt érdeklődőkre, mint az ilyen témájú újságok vagy magazinok. Az is tény, hogy ez inkább az Egyesült Államokban élőkre jellemző, itthon még legtöbben a barátok és családtagok véleményére adnak. Őket követik a YouTuberek és a közösségi média oldalakon megjelenő tartalmak, a sor végén pedig az videojáték-kritikusokok és az újságírók kullognak. 

Forrás: mediapiac.com