Most akkor bukott-e a Facebook az álhír/adatlopás-botránnyal, vagy mi van?

18/05/15 kedd
ujnemzedek.hu
Tehát már mindenki lelépett? Tehát akkor nem is a hírfolyamban találtad meg ezta cikket?

Baromi sok adat (azaz kb. 50 millió felhasználó belépőkódjai és miegymása) illetéktelen kézben, és kamuhírekkel teli Facebook-folyam - kb. így foglalható össze egy kurta mondatban a botrány. Az esetet a The New York Times és a Guardian robbantotta ki - értsd: a Cambridge Analytica-balhé olyan a tech- és kommunikációs világnak, mintha ledobnák a személyiségjogi atombombát. 

Ahogy azt kiváló cikkében a hwsw.hu írja: a saját tevékenységét "pszichografikus profilozóként" meghatározó cég az amerikai választópolgárokról készít egészen részletes személyes profilt, majd ennek alapján egyedi üzenetekkel igyekszik befolyásolni őket az interneten - például a Facebookon. A dolog a jelen szemponból - vagyis a magyar oldalról - talán kevésbé fontos amerikai választások miatt durrant, mit durrant, rombolt akkorát - ennek részleteit itt lehet elérni

a kérdés most az, mi a fene van itthon ezzel az egésszel?

Van-e hatása a magyar Facebook felhasználók körében a botránynak? Leragálta-e valahogy a hazai felhasználóközösség a vitathatatlan infót, miszerint kamuhírekkel és behúzásokkal van tele az időfolyam?

Ennek okán az NRC készített egy felmérést április közepén, melyből kiderült:  1-2%-a a Facebook-tagoknak azok csupán, akik végképp elhúznak melegebb égtájakra a közösségi médiából, de a többség köszöni, azért még jól el van. 40% (és ez érdekes adat) azért VALAMILYEN lépést tervez tenni a biztonsága a érdekében - poszt és like tekintetben akarnak változtatni a viselkedésükön. 

Ebből a videóból még több érdekesség is kiderül:

A kibertér egy nyüzsgő és örökmozgó világ, amelyben szinte bármilyen információt megtalálhatsz, ami érdekelhet Téged. A sok hasznos és jó tulajdonsága mellett azonban van egy árnyoldala is.

Mi az a DIP?