Ennek nem biztos, hogy fognak örülni a youtuberek!

17/11/27 hétfő
ujnemzedek.hu
A Gazdasági Versenyhivatal tájékoztatást adott ki, hogy ezentúl milyen formában fogadják el az influencerek partneri együttműködéseiben a fizetett hirdetés megjelölését, és arról is, hogy melyek azok a jelölések, amelyek a fogyasztó megtévesztését jelenthetik. A legtöbbször használt #promóció mondjuk már nem lesz elég.

Nem mindig vállalják be valamiért

A legutóbbi infleuncer kutatássorozatból az derült ki, hogy a megkérdezett influencereknek közül csak 14%-a mondta azt, hogy minden esetben jelöli, hogy videója promóció miatt készült el. 

Mikor kell egyáltalán jelölni az együttműködést?

Ez nagyon egyszerű: mindig! Akkor is jelezni kell, ha ezért nem kapsz pénzt és akkor is ha igen. Sőt, akkor is kötelező a hirdetésed jelölése, ha kedvezményt kaptál például ruházati vagy kozmetikai termékekre, vagy rendezvény-belépőjegy vagy gépjármű használatra. Tehát minden, akár „barter” jellegű együttműködés esetén is kötelező érvényű a jelölés.

Milyen típusú tartalmaknál kell jelölni a megjelenítést?

A válasz ugyan az, mint az előzőnél: minden tartalomnál! A hivatalos megállapítás szerint pedig:  vélemény, megjegyzés, észrevétel, hangulatmegjelenítés, spontán reakció estén is, címkézésként # használatakor, link megosztása, termékmegjelenítés, szponzorált poszt, hirdetés, promóciós, népszerűsítő megjelenés, fogyasztói érdeklődést felkeltő cikk, kommentár esetén is. Minden felület esetén kötelező a jelölés, legyen szó Facebook- vagy Insta-posztról, vagy akár YouTube-videóról.

A rossz jelölések sem fogadhatók el, mint péládul: 

A "Köszönöm, #partner" vagy "#Promóció" nem felel meg, helyette érdemesebb azt írni, hogy  #Reklám, #Hirdetés, #Fizetett tartalom, amennyiben ilyen típusú együttműködésről van szó, akkor a #Szponzorált tartalom jelölés.

Ki a felelős és a számon kérhető, ha elmarad a megfelelő jelölés?

Nem tudod magad kihúni a felelősség alól és nem is érdemes másra kenni a dolgot. A folyamatban résztvevő összes embert felelősségre lehet vonni, ha mulasztás történik. Ezalatt a hirdetőket és az influencereket, vloggereket, youtubereket kell érteni és a velük foglalkozó ügynökségeket is.

További részletes és hivatalos infókat ide kattintva tudsz olvasni.

Forrás: sakkom