Egyfolytában zenét hallgattál a Youtube-on? Ennek vége

18/03/27 kedd
ujnemzedek.hu
Sokkal több reklámmal találkozol, mint eddig - olyan sokkal, hogy még az előfizetésen is elgondolkozol majd. Legalábbis ez a Youtube vezérkarának célja.

A Youtube jó pontokat akar szerezni a zeneipar nagyágyúinál, így olyan változtatást harangoztak be, ami a zenehallgató felhasználóknak valószínűleg nem igazán fog tetszeni. Konkrétan sokkal több reklámmal szórják meg azokat, akik zenei streamszolgáltatásként használták eddig a videomegosztót. Vagyis aki betetette a kilométerhosszú playlisteket, aztán csak hallgatta, hallgatta rezzenéstelenül, az mostantól sokkal több reklámmal találkozik majd: konkrétan rengeteggel. 

A dolog háttere, hogy a Youtube zenei igazgatója, Lyor Cohen meggyőzte a Youtube vezetését, hogy muszáj jelezni: a Youtube a zenészekkel és a kiadókkal van, nem pedig kihasználja őket.

A csapásirány tehát az, hogy az ipari mennyiségű zenét meghallgató felhasználókat inkább az előfizetés felé tereljék, ahol reklámok nélkül élvezhetik a műsort. Aki viszont marad az ingyenességnél, az kénytelen lesz elviselni a nonstop zenehallgatást igencsak megkeserítő reklámözönt a zenés videók előtt.

A Youtube ezzel két legyet üt egycsapásra, mivel beszáll az Apple iTunes-a és a Soptify által uralt előfizetéses online zenei piacra is. Még akkor is, ha pénzügyi szempontból nincs erre kimondottan rászorulva, hiszen az Alphabet vállalat - amelynek része a Youtube mellett például a Google is -, hiszen a felhasználói adatok révén így nagyon jó pénzt "tudott csinálni".

Forrás: Bloomberg