Amikor valaki úgy adja el magát világhíres designerként a párizsi sznob arcoknak, hogy dobsz egy hátast

18/07/06 péntek
ujnemzedek.hu
Bemutatjuk Georgio Pevianit. Kell-e mondanunk, hogy az ipse nem is létezik? Mégis görbe tükröt tartott a sznoboknak és a felső tízezernek.

NEM MONDJUK, mert nem is lenne igazunk:

bizonyos szempontból Georgio Peviani igenis létezik. 

Egyrészt őt játszotta el a nem is olyan rég általunk megénekelt (és sagákba illő hősként ünnepelt) Oobah Butler, másrészt a Vice újságírója a nevet magát nem csak úgy a hasára ütve rakta össze. Elmondása szerint baromi sokat kószált a mindenféle piacokon, feltűnt neki, hogy mennyi, de mennyi kamu, illetve eredetinek HANGZÓ cucc van az eladóknál szerteszét.

PIERRE CARVIN, komolyan?

Na, és ezek között a kamuk között szúrt neki szemet Georgio Peviani neve. Ki a a franc lehet ez az arc? Honnan jött? Ismerik-e? El tudna-e adni Carvin maga a filléres farmerokból párat a legnagyobb fashionfickóknak evör?

Jogos kérdés ez mind, és nyilván csak egy helyen lehet rájuk választ kapni:

a párizsi divathéten.

És Oobah Butler Georgio Peviani úgy csinált bolondot az egész paradicsommadárnak öltözött bagázsból, hogy azt lehetetlen röhögés nélkül végignézni.

Szóval mi kell ahhoz, hogy menő designer legyél?

1. egy website (csilivili)

2. összevásárolt olcsófarmer (piros)

3. durva nagy arc (még nagyobb)

4. oknyomozói szkillek

Persze naná, hogy túlzunk: a divat egy szakma, és nem lennénk pl. a modellek helyében, akik vért izzadnak azért, hogy bejussanak a szakma belső köreibe, a csúcsra. De a sztori akkor is minimum érdekes - mert ha ez nem annak az ékes, sőt: kiáltó bizonyítéka, hogy MEKKORA sznobok tudunk lenni (influenszerek, rátok nézünk), akkor semminek se.

BONUS TRACK:

Oobahot persze simán hívhatnánk nagyképű kis koboldnak, akinek dunsztja nincs erről az egészről, és csak a balhé miatt ment neki a divathétnek. Persze nem tesszük, már csak azért sem, mert a sztori végén megkereste az "IGAZI" Georgio Pevianit, aki ő itt:

Nem kellett hozzá egyéb, mint egy pár perces guglizás, és meglett a cég, ahol az EREDETI Peviani termékeket forgalmazzák. Itt bukkant rá az újságíró a csávóra, aki 30 éve forgalomba hozta a Peviani-cuccokat. Ahogy ő (akinek Armani a kedvenc divatguruja) mondja: valójában nincs ilyen nevű arc semerre se, egyszerűen csak olyan divatosan olasznak csengett. 

Mi mást mondhatnánk: bravó.