Állati, mennyit keresnek a kiskedvencek, ha elmennek influenszernek

18/07/13 péntek
ujnemzedek.hu
A "Még hogy kutyába se veszik őket!" kifejezéshalmazt nem akartuk ellőni - de muszáj.

GrumpyCat, Doug the pug, Toby LittleDude: csak kettő az Instát uraló haszonállatok közül, akik - kapaszkodjatok meg:

baromi sokat keresnek.

Annyira sokat, hogy egyes influenszereket felmasszírozó vállalatok már eleve arra buzdítják a netsztárságra vágyó ügyfeleiket: kezdjenek neki a businessnek kisállattal. A tapasztalatok azt mutatják: megéri.

A #paid nevű influenszerhálózat több mint 100 országban 15.000 influenszerrel dolgozik - igen, köztük néhány nagyon sikeres háziállattal is, például @tibbythecorgival (232.000 követő) és @toby_littledude-dal (156.000 követő). És igen, olyan cégek raknak beléjük pénzt, mint az Airbnb, a Coca-Cola, az IKEA és a Visa.

Kutyaélet

A The Dog Agency konkrétan azzal IS foglalkozik, hogy felfuttassák az ebeket: képviselőjük a People-nak elmondta: nem ritka, hogy egy négylábú megkeressen akár 15 ezer dollárt is - egyetlen poszttal. A sikert persze lájkban mérik, ami elérést jelent - minél csalogatóbb egy felhasználó az olvasók a csekkerek számára, annál jobban megéri egy termék forgalmazójának szerepelni a posztjában. Vagyis a szabályok nem változtak - egyedül a játék maga kapott új ruhát.

15 ezernyi, baromi csábító érv

Nem véletlen, hogy megjelent a másik oldal is - akik abból akarnak megélni, hogy eladják a kisállatunkat instacelebbé avató recept titkát. Például itt van máris három tuti tipp:

- Használd bölcsen a hashtaget - a hatás érdekében egy jövedelmező képnek legalább 11 #-e van

- Rendszeresen tölts tartalmat a jószágról (ezzel azt éred el, hogy közel hozod a kisállatot a felhasználóhoz, már-már társtulajdonossá teszed). Nem 10 kép naponta, hanem 10 naponta 1!

- Legyél szellemes, adj a képekhez vicces leírásokat! 

És védesd le a nevet, legyen márka és brand! Mint például ő:

 

Chloe Kardoggian (@chloekardoggian) által megosztott bejegyzés,

Oké, mennyi az annyi?

A Forbes összeszedte még tavaly áprilisban, hogy mennyit ér egy-egy influenszer Youtube- vagy Insta-megjelenése. Egy 100.000 követővel rendelkező Instagram felhasználó 5000 dollárt tud csapolni, együttműködve valami márkával vagy céggel - ez volt a kiindulási alap.

Tehát ők alkotják a Magic10-et - vagyis ez az a 10 jószág, akik hatalmas pénzeket akasztottak le apáéknak:

Láthatóan nem csak GrumpyCatnek, a gazdájának is jó szeme volt az üzlethez - elképesztő, de a morcos macska még mindig viszi a pálmát, elképesztő összegeket akaszt le.