A tinik kezdik radikálisan hanyagolni a Facebookot az USA-ban

18/06/08 péntek
ujnemzedek.hu
Meredeken zuhant a népszerűsége három év alatt, a tengerentúlon most a Youtube a menő.

Már nem először halljuk, hogy egyre erősödő trend, főleg tőlünk nyugatra, hogy a tinik kezdik hanyagolni a Facebookot. A Pew Researchf friss felmérése most megerősítette ezt. A kutatás során 13 és 17 év közötti fiatalokat kérdeztek meg arról, milyen közösségi oldalakat látogatnak. Legutóbb 2015-ben végeztek hasonló felmérést, és elég meredek a változás, főleg, ami a Facebookot illeti. 

Három éve még a tinik 71%-a használta a Facebookot, most viszont csak 51 százalékuk. 

Az Instagramnál viszont pont fordított a helyzet: három éve még csak 52 százalék látogatta, ma már 72%. A Snapchat ugyancsak növelte népszerűségét a tengerentúli tinik körében, 41-ről 69 százalékra. 

De a legdurvábban a Youtube tört előre: míg három éve még nem is szerepelt a legnépszerűbb oldalak listáján, most az első helyen áll, 85 százalékos népszerűségével.

A felmérésben nem csak arra kérdeztek rá, ki melyik oldalt használja, hanem arra is, melyiket használja a leggyakrabban (lásd az első grafikont). Itt a Snapchat nyert 35 százalékkal, mögötte szorosan a Youtube a második, 32 százalékkal, az Instagram 15%-a után a Facebook pedig csak a negyedik, 10 százalékkal. 

A felmérésből az is kiderült, hogy egyre gyakrabban neteznek a fiatalok a mobiljukról: a megkérdezettek 95%-a mondta, hogy van mobilja. De a jövedelmek szerinti bontásnak sem örülhetnek a Facebooknál: a legvagyonosabbaknak csak a 36%-a facebookozik, míg a szegények 70%-a. Náluk sokkal jellemzőbb a laptop és az asztali gép, mint a mobiltelefon. 

Forrás: techcrunch.com