A saját szelfi menő, másoké gáz – Instagram felmérés 2016

16/10/20 csütörtök
ujnemzedek.hu
Palvin Barbi, Hosszú Katinka, Dzsudzsák, kutya, cica és unikornis áll a magyar kötődésű Instagram aktivitások csúcsán, ahogy az 3400 megkérdezett válaszaiból kiderült.

Az Instagram 6 éves működése során 40 milliárd képet töltöttek fel a felhasználók, mostanában naponta 80 millió poszt születik naponta, és ezekre 3,5 milliárd like érkezik. A Crane gazdasági és kommunikációs tanácsadó cég végzett egy magyarországi Instagram-kutatást is, amely eredményét vagány infografikákkal mutatják be Magyar Instagram 2016-os Körkép néven.

Kiderült, hogy a nők fele rendszeresen szelfizik, de más szelfijét csak 10%-uk nézegeti szívesen, míg a férfiak 30%-a szelfizik, de csak a 6%-uk látja a saját falán szívesen másokét. Tehát ha én csinálom, akkor menő, ha más, akkor gáz – kb. ez jön le ezekből az adatokból.

A tipikus magyar instás női felhasználó 18 év alatti, tehát inkább lány, a férfiak 18-24 év közöttiek; 10%-uk nem bírja ki napi posztolás nélkül, és közel a felük hetente egyszer tuti kilő valamit. Legszívesebben a barátokat követik (89,3%), aztán jönnek a magyar és külföldi közismert személyek, a közvetlenül nem ismert hétköznapi személyek és a márkák.

A vicces képek, mémek, a művészfotók, és hangulat képek a nőket és a férfiakat is érdeklik. A reklámokat mindenki utálja, de a nemek egymás kedvencei között is találnak olyat, ami idegesíti őket: a nők a járműveket, technikai dolgokat kerülik el, ha tehetik, a férfiak pedig a divatfotóktól vannak rosszul. A budapestiek legszívesebben az elkapott pillanatokat, hangulatokat, míg a vidéki instások a vicces képeket, mémeket, idézeteket nézegetik. Az állatos képek megelőzték népszerűségben az egyre unalmasabb kajafotókat: a kutya és cica mögött ott nyargal szorosan az unikornis, aztán jócskán lemaradva mögöttük az oroszlán, a puma, a krokodil és a grizzly.

Ez tetszik a csajoknak (forrás: Magyar Instagram 2016-os Körkép)

 

Ezt kedvelik a srácok (forrás: Magyar Instagram 2016-os Körkép)

 

Az állatoknál kevésbé népszerű, de azért 351 000 követőt így is sikerült összekaparnia Lévai Adrienn playmate-nek, aki Dukai Reginát, Sarka Katát és Istenes Bencét előzi meg a magyar hírességek sorában. Palvin Barbi persze mindenkit lever 3,9 millióval, de őt globálisan imádják, nem csak a magyar celebfüggők.

Menő még itthon a Barcelona, a Real Madrid, a Victoria’s Secret, a Nike, és a BMW is, világviszonylatban viszont ezek népszerűsége is lemarad a csúcstól, a NatGeo 58,1 millió követőjével a legkedveltebb nem személyes profil az Instagramon.

A látványos infografika letöltéséhez kell egy gyors regisztráció, és már nézegetheted is a részletesebb adatokat. Itt éred el a kutatás anyagát.