A lányok inkább könyvekre, a fiúk szoftverekre költenek

18/03/10 szombat
ujnemzedek.hu
Az Egyesült Királyságban készült felmérés szerint a tinikorba lépő lányok többet költenek, mint a fiúk. Az ok egyszerű: már korán rámennek a drágább sminkekre és a szépségápolási cuccokra.

Nyilván a kicsiknél még nem kell hatalmas összegekre gondolni, a brit statisztikai hivatal (ONS) adatai szerint a 7-10 éves korosztályban a fiúk heti 8,5 fontot, a lányok csak 7,5 fontot költenek. (Egy font kb. 350 forint.) 

Őket a 10-12 éves kor között a lányok követik. A kiadásaik már megelőzik a fiúkéit, majd ez a folyamat a 13-15 éves korosztályban felgyorsul: míg a brit fiúk heti 10 pennyt költenek átlag piperecikkekre, addig a lányok 1,7 fontot - valljuk be, azért ez nem annyira meglepő...

A felmérésből az is kiderült, hogy a mai tinik kevesebbet költenek, mint az ezredforduló tizenévesei. Míg 2002-2004-ben az átlagos heti költés lányoknál 21,5 font volt, 2015-2017-ben ez 20,2 fontra esett vissza. A fiúk költései pedig 19,3-ról 17,3-ra csökkentek.

Az adatok egy naplózó kutatásból származnak, amelyben az ONS arra kérte a vizsgálatba bevont gyermekeket, hogy a bevételeiket és a kiadásaikat egy kéthetes időszakban jegyezzék fel. Az ONS szerint nagyon kiugró a különbség a piperecikkek tekintetében az idősebb korcsoportban a fiúk és a lányok költései között. Két hét alatt a 15 éves fiúk mindössze 2 százaléka vett ilyen cikket, míg az azonos korú lányok 17 százaléka.

A lányok inkább könyvekre, a fiúk szoftverekre költenek

eyewear virtual reality glasses headphone headset music cord people kid child boy
Forrás: Stocksnap

A felmérés további adataiban is akadnak bőven érdekességek, legalábbis a kutatás szerint, de annyira azért nem neveznénk meglepőnek az infóka: a fiatalok a legtöbbet ruhára költik, a 7-15 éves lányok kétszer annyit fordítanak könyvekre, mint a fiúk, akik viszont tízszer annyit költenek számítógépes játékokra és szoftverekre, mint a lányok.

A legtöbbet vásárolt árucikk a 7-15 éves gyermekek körében a cukros, szénsavas üdítőital. A kisebbek pedig gyakrabban vettek fagylaltot, mint a nagyobbak.

Bár a korábbi időszakhoz képest a fiatalok kevesebbet költöttek, azért olyan drágább vásárlások is szerepeltek a listán, mint a kerékpár, a mobiltelefon vagy a számítógépek – írta a BBC.

Forrás: csalad.hu