November 20-án a gyerekek átveszik az irányítást a felnőttektől

18/11/13 kedd
ujnemzedek.hu
A Gyermekek Világnapján ismét a gyerekek veszik át a vezető szerepet idehaza és külföldön is. Az üzleti életben, a kultúra, a média, a szórakoztatóipar és a sport különböző helyszínein fordított napot tartanak.

Idén másodszorra az UNICEF Magyarország is csatlakozik a világszervezet talán legvidámabb kampányához, a Gyerekhanghoz, amelyet az ENSZ gyermekjogi egyezmény elfogadásának évfordulóján tartanak.

November 20-án kékbe borul az ország több pontja, számos intézményben a kicsik kipróbálhatják a felnőtt szerepeket, sőt, több helyen az „irányítást” is átveszik.

Figyeljünk a gyerekekre! Hallgassuk meg a véleményüket, adjunk nekik elég információt a világról, vonjuk be őket az életüket érintő döntésekbe – ezek a fő üzenetei az UNICEF Gyerekhang kampányának.

November 20-án az üzleti életben, a kultúra, a média, a szórakoztatóipar és a sport különböző helyszínein fordított napot tartanak, ahol a gyerekek belekóstolhatnak a felnőtt szerepekbe és elmondhatják, mit gondolnak az adott közegről, milyen jövőről álmodnak.

Máris több tucat szervezet, vállalat és sportegyesület jelezte, hogy szeretné a maga módján felhangosítani a gyerekek hangját. Többek között az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, az Országos-Rendőr-főkapitányság, az Országos Mentőszolgálat, a Budapesti Közlekedési Központ, a MÁV, a Gyermekvasút, a Budapest Airport, a Fővárosi Állat- és Növénykert, az OTP Bank, a NetPincér, az ICO, a Cherrisk, a LEGO Csoport, az Andrássy Élményközpont, a Ferencvárosi Torna Club, a Budapesti Fesztiválzenekar, a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár, a Nemzeti Színház, az Örkény Színház, a Katona József Színház, a Radnóti Színház csatlakozott a programhoz változatos programokkal, de a lista folyamatosan bővül és számos önkormányzat is úgy döntött, hogy támogatja a kezdeményezést.

A város számos pontján UNICEF kékbe öltöznek majd az ikonikus épületek, például a MÜPA és a Clark Hotel. November 20-án az UNICEF fiatal nagykövetei a Parlamentben is megjelennek, majd a gyerekcsoportokat gyerekek vezetik körbe az Országházban. A Gyerekhang programsorozat részeként az UNICEF Magyarország meghirdette Gyerekrajz pályázatát, a legjobb pályaművek citylight és óriásplakát felületeken tűnnek fel november közepétől az országban, a JCDecaux jóvoltából.

Az UNICEF Magyarország várja további partnerek, támogatók jelentkezését, akik szívesen tartanának fordított napot, az eseményről készült videókat, képeket a szervezet megosztja a saját felületein. Az UNICEF Magyarország arra buzdítja az iskolákat, cégeket, közösségeket, hogy a maguk módján vegyenek részt a Gyerekhang kampányban, ezen a napon öltözzenek kékbe és a fotókat #goblue címkével töltsék fel a közösségi média oldalaikra.

Fotók: UNICEF, Kiemelt kép: Pixabay