Idén megújult útvonalon tekerhetünk az I Bike Budapest felvonuláson

17/03/09 csütörtök
ujnemzedek.hu
A tekerés április 22-én délután 4-kor a Szabadság térről indul, érinti a rakpartokat, a Móricz Zsigmond körteret, a Bartók Béla utat, majd az Alagút, a Lánchíd és az Andrássy út érintésével a városligeti Királydombon ér véget. A program célja, hogy mindenkit bringára ültessen, és felhívja a nézők figyelmét a hiányzó kerékpáros fejlesztések fontosságára, valamint, hogy azok is kedvet kapjanak a várost két keréken megnézni, akik eddig még nem tekertek Budapesten. Az I Bike Budapest egy vidám, fesztiválos hangulatú, családbarát demonstráció, amin úgy lehet élvezni a városi utcákat, tereket és hidakat, ahogy máskor soha sem.

Lezárt utakon, rendőri biztosítás mellett lehet hajtani a máskor forgalmas utakon, hidakon, Alagútban. A felvonulás indulása és érkezése is parkban lesz, hogy piknikkel lehessen indítani és levezetni a tekerést. A menethez bárhol lehet csatlakozni, az útvonalat le is lehet vágni, de a távot abszolút családbarátra szabták a szervezők. 

Az esemény megrendezéséhez több száz önkéntes csatlakozására számít a Kerékpárosklub, akik segítenek az esemény hírének terjesztésében és a várhatóan több mint tízezer kerékpározó gondtalan részvételének biztosításában. A rendezők segítik a főbb csomópontokban a tömegközlekedőket és az autóvezetőket is, valamint a zebrák többségénél a gyalogosok számára biztosítják a járható utat, hogy a felvonulás ne okozzon gondot nekik sem a közlekedésben.

A klub számít rá, hogy a külvárosokból és az agglomerációból idén is szervezett, bárki számára nyitott csoportok indulnak a starthoz, és mindenkit arra bíztatnak, hogy zenével, jelmezzel, saját kreatív ötleteivel dobja fel a menetet. Az esemény támogatója idén is a Holland Királyság Nagykövetsége.

A megújult útvonal tehát a következő: 

Útvonal: Szabadság tér – Garibaldi utca – Pesti alsó rakpart – Közraktár utca – Petőfi híd – Irinyi József utca – Karinthy Frigyes út – Móricz Zsigmond körtér – Bartók Béla út – Szent Gellért rakpart – Attila út – Alagút – Lánchíd – József Attila utca – Andrássy út – Olof Palme sétány – Városliget, Királydomb

Ehhez térkép itt található: https://goo.gl/39Hkjz 

További részletes tudnivalók a Kerékpárosklub honlapján: http://kerekparosklub.hu/ibikebudapest

Valamint az esemény oldalán: https://www.facebook.com/events/1658479050844052/


Forrás: Unsplash

Fontos fejlesztésekért is tekerhetsz az I Bike Budapesttel 

A szervező Magyar Kerékpárosklub szeretné felhívni a döntéshozók figyelmét az egyre nagyobb kerékpárral járó tömegre, amely miatt folytatni kell a város kerékpárosbaráttá tételét. Több fejlesztést jelentettek be a következő évekre, de ezek továbbra sem pótolnak alapvető hiányosságokat.

A Kerékpárosklub Budapest-programja alapján a következő fejlesztésekre lenne szükség a fővárosban:

  • Elavult közlekedési hálózat és biciklis infrastruktúra bringabarát átalakítása
  • Hidak kerékpározhatósága
  • Külváros - belváros biciklis összeköttetése
  • Forgalomcsillapítás, sebességcsökkentés
  • Hiányzó főutak bringázhatósága (pl: Nagykörút, Üllői út, Váci út, Bartók Béla út)
  • Bringás útvonalak jobb karbantartása
  • MOL Bubi hálózat bővítése, sűrítése, fejlesztése
  • Területi szemléletű kerékpárosbarát várostervezés
  • Kerékpározást népszerűsítő kampányok

Az ország több pontján lesznek bringás felvonulások. Aznap a Magyar Kerékpárosklub több városban is biciklis felvonulást tart, Székesfehérváron például 10 éves jubileumi Critical Mass lesz, Győrben április 30-án vonul fel a helyi szervezet.

Az útvonal nem csak a látványosságok miatt lett kiválasztva, hanem a városi kerékpározás szempontjából is fontos pontokat érint!

  • A pesti alsó rakpartra kerékpársávokat ígértek, a Margit hídtól északra eső részen zajló átépítésből ez végül kimaradt. A Kerékpárosklub szerint fontos, hogy az új sétány mellett külön kerékpársávok is létesüljenek. A szervezet nem szeretné, ha a többi szakasz átépítése után is az autók vagy a gyalogosok között maradna a bringás forgalom.
  • A Lánchíd, az Alagút és a Petőfi-híd közelgő átalakítása során fejleszteni kell a kerékpáros közlekedés lehetőségeit, ezeken a pontokon ma még nehéz az átjutás. 
  • A Bartók Béla útra korábban kerékpársávokat terveztek, de a 2016-os átépítés során ezek nem készültek el, ami miatt a Kerékpárosklub helyi kereskedőkkel, vendéglátóhelyekkel tartott demonstrációt, majd szakmai szervezetekkel közös petícióban fordult a fővároshoz. 
  • A Városliget átalakítása kapcsán felmerült Budapest egyik fő kerékpáros ütőerének számító Olof Palme sétány megszüntetése. A helyzet megnyugtató rendezéséről még nem kapott híreket a Kerékpárosklub, a szervezet egyébként részletes javaslatcsomagot írt a Liget kerékpárosbarát fejlesztéséről.