Diákok kezdeményeztek önkéntes rendezvényt

19/02/13 szerda
ujnemzedek.hu
Az Új Nemzedék Budapesti Közösségi Terében került megrendezésre a Veres Pálné Gimnázium tanulói által megálmodott harmadik ruhacsere rendezvény 2019. február 8-án, pénteken. A rendezvényen részt vett diákok lelkesen számoltak be az eseményről.

Honnan jött az ötlet?

Nekünk sok ruhánk halmozódott fel otthon, gondoltuk, hogy azokkal kellene kezdeni valamit. Ismertük az Új Nemzedék közösségi teret, ami az iskolánk közelében van, már más alkalommal is önkénteskedtünk itt, valamint hallottunk más, hasonló kezdeményezésről is a városban, és gondoltunk, hogy itt is megvalósíthatnák ezt a ruhacserét.

Milyen gyakran szokott lenni ilyen rendezvény?

Először tavaly nyáron rendeztük meg a programot, a mai a harmadik alkalom, és tavasszal tervezzük a következőt. Hosszú távon azt szeretnénk, hogy minden évszakban megrendezésre kerüljön.

Éreztek fejlődést az egyes alkalmak között?

Az első alkalommal, bár nagy volt a lelkesedésünk, kevésbé volt kiforrott a szervezés és a munkafolyamatok. Nekünk is meg kellett tanulnunk ennek az eseménynek a megszervezését, lebonyolítását. Ehhez rengeteg segítséget kaptunk a közösségi tér vezetőjétől.

Mennyire sikeres a program?

Mi is meglepődtünk, hogy mennyire sikeres volt már az első rendezvény is. Először annak is örültünk volna, ha néhány tíz ember érkezik, de már ekkor is 110 ember hozott és vitt ruhákat, ősszel pedig már 130-an voltak. A mostani alkalommal pedig még ezt a számot is túllépjük, hiszen a nyitás után 1 órával már több mint 70 ember jelent meg.

Kinek szántátok eredetileg a rendezvényt?

Arra számítottunk, hogy inkább a fiatalabb korosztály, a 20 év alattiak vesznek majd részt a ruhacserében. Bár ebből a korosztályból is jöttek, örömmel tapasztaltuk, hogy minden korosztály képviseltette magát, hiszen egészen fiatalok (pl.: gyerekek is voltak a szüleikkel), de még középkorúak és nyugdíjas korúak is érkeztek ruhákkal.

Inkább hozák vagy viszik a ruhákat az emberek?

Mindenki hoz ruhát, hiszen ez a feltétele annak, hogy vihessen is. Elmondható azonban, hogy sokkal több ruhát hoznak az emberek, mint amit elvisznek. A megmaradt ruhák felajánlásra kerülnek a rászorulóknak.

Honnan értesülhetnek a későbbi alkalmakról az emberek?

Facebook-on szoktuk megosztani a ruhacsere hírét, időpontját és helyszínét. Ez általában már elég szokott lenni ahhoz, hogy sok ember megjelenjen. Más módon eddig nem reklámoztuk az eseményt.

Mennyi munkát igényel a szervezés? Mennyit készültök egy-egy alkalomra?

Megbeszéltük a közösségi tér vezetőjével, hogy melyik időpont lenne alkalmas a ruhacserére, majd elkezdtük a megosztást a Facebook-on. Az esemény napján néhány órával korábban érkeztünk a helyszínre, összerendeztük az asztalokat, megjelöltük, hogy melyik asztalon milyen ruhák találhatóak, segítettünk kipakolni a hozott ruhákat. A megmaradt és jótékonyságra felajánlott ruhákat a közösségi tér munkatársai pakolják össze, és gondoskodnak a segítségre szorulók részére történő eljuttatásáról.

Milyen visszajelzéseket kaptatok az emberektől?

Egyértelműen pozitívakat. Miközben átvesszük az emberektől a ruhákat, beszélgetünk is velük. Ilyenkor elmondják, hogy nagyszerűnek tartják azt, hogy a feleslegessé vált ruháikat fel tudják ajánlani más embereknek, ugyanakkor ők maguk is bővíthetik új darabokkal a ruhatárukat. Már az első alkalommal többen kérdezték, hogy mikor lesz a következő rendezvény, mert akkor is szívesen hoznának ruhákat, és természetesen vinnének is. Azt mondhatjuk, hogy már vannak visszatérő emberek is.

A fotókért és a cikk megvalósulásáért köszönet: Bánrévi Márknak és Békés Pál Györgynek