Versenyképes, lendületes, dinamikus, innovatív? Nem kell a bullshit a diplomás fiataloknak

17/06/13 kedd
ujnemzedek.hu
Ezek a szavak ma már nem fogják meg a fiatal diplomás munkavállalókat, ahogyan a babzsák, a csocsó és az ingyen gyümölcs sem. Bajban vannak a nagy cégek, akik rájuk vadásznak.

Nagyon nehezen érik el a nagy cégek azt a 40 ezer fiatal magyar munkavállalót, akik szóba jöhetnek potenciális csapatjátékosként. Sokan szívesen váltanának, nyitottak, viszont nem keresnek aktívan munkát, ezért a cégek ajánlatai sem jutnak el hozzájuk.

A Marketinginfón megjelent cikkben több kutatás eredményét is olvashatjuk, összefoglaltuk a lényeget. Az anyagban szerepel a Milestone Intézet, az NRC Marketingkutató Zrt., a Randstad és a DreamJo.bs által végzett felmérés eredménye is.

  • mindössze negyvenezer 85 és 92 között született, diplomás fiatal él ma Magyarországon nagyvárosokban
  • 80 százalékuk megkérdőjelezi az álláshirdetések igazságtartalmát
  • a dolgozók nagy része, bár nyitott lenne a váltásra, nem keresi a lehetőségeket
  • a cégek által megcélzott munkavállalók alig 5 százaléka keres aktívan új munkahelyet, és 17 százalék csak nézelődik - pedig a munkavállalók 61 százaléka nyitott az új lehetőségekre
  • szükség van alternatív csatornákra, amin keresztül a cégek képesek kommunikálni velük
  • a Facebookon létrehozott munkaerő toborzó oldalak jóval hatékonyabbak lehetnek, mint a hagyományos weboldalak
  • a nagy cégek célja, hogy a potenciális munkavállaló beléjük szeressen, fontos tehát a szerethető tulajdonságok előtérbe helyezése

A 2016-os HR Festen is hangzottak el hasonlók, itt olvashatsz róla.