Íme 10 módja annak, hogy tiszteletben tartsák a munkádat

18/06/12 kedd
ujnemzedek.hu
Úgy érzed, nem becsülnek? Véleményed szerint hülyének vagy nézve a melóhelyeden?

A főnököd semmibe vesz? A kollégák kibeszélnek a hátad mögött - legalábbis úgy tudod? Változtatni szeretnél az áldatlan helyzeten? No para, az entrepreneur.com újságírója a legtutibb tippekkel szolgál.

1. Mutasd meg, hogy érdekel a dolog

Azaz ne lazázz: éld meg a sikereidet, drukkolj a kollégáknak, és tudd, hogy ezekben a dolgokban hol a határ a lelkes munkavégzés, és a... hm... nos: szimpla nyalizás között. Ezt nagyban megkönnyíti, ha van egy B-terved a melóhellyel kapcsolatosan - a lényeg, hogy biztonságban érezd magad.

2. Tartsd be a határidőket

Oké, nem tűnik a legbonyolultabb tanácsnak, de azért gondolj bele: ha megbízható melós vagy, illetve király arcnak ismernek meg a kollégák, akkor simán beszólhatsz az ésszerűtlen vagy hibás döntések miatt is. True story bro!

3. Légy alázatos

Ne rugózz a hibáidon, de legyél képes beismerni, ha elcsesztél valamit. Baromi egyszerűnek tűnhet, de nem az - aki megteszi, az máris hatalmasat lépett a megbecsült melós titulusa felé.

4. Legyél kedves másokkal

Még egy Coelho, mi? Pedig ez sem könnyű falat: hányszor tépnénk ki egy nap az akadékoskodó, szerencsétlen kolléga agyát, aki juszt sem jegyzi meg, hogy alt+F4, és nem space+K? Aki azonban kellő türelemmel viszonyul a többiekhez (és van tartása nem agyrobbanást kapni), egy idő után azt veheti észre, hogy nézd már: szeretve vagyok.

5. Tiszteld a kollégákat

Akkor is, igen. Jusson eszedbe: nem kell spanoknak lennetek, senki se kéri tőletek, nincs benne a munkaszerződésetekben. Viszont ha profi vagy, a legellenszenvesebb alakban is megláthatod, hogy miben jó. Vagy éppen mikor kell figyelmen kívül hagyni a dolgait, úgy, hogy ne maradjon benne semmi tüske. Szóval legyél PRO!

6. Ne add tovább a munkahelyi pletykákat!

Hogy miért? MIT MIÉRT???

7. Főnök alatti főnök vagy? Akkor dicsérj, de okosan

Nagy igazság, hogy a munkavállaló a dicséretet imádja legjobban. Kritika is kéne? Sződd bele egy "De jó vagy, csak erre az egyre ügyelj, és minden ok lesz"-mondatba. Nem olyan nehéz az, csak némi érzelmi intelligencia kell hozzá.

8. Ne légy irigy

...és oszd meg a tudásod! Nincs idegesítőbb annál a figuránál, aki szimpla rosszindulatból nem segít másoknak, pl. ha azoknak baja van az Excel-kezeléssel. Hogy miért? Mert ahelyett, hogy ezzel a saját előmenetelét segítené (hiszen elvileg többet tud másoknál) a munkafolyamatot hátráltatja. It's bad, mmkay?

9. Tarts rendet magad körül!

Nos, ezt mi magunk is meg kéne fogadjuk - eszméletlen, milyen kuplerájt vagyunk képesek összehozni a munkaállomásunkon. Gyorsan rendet is teszünk, hogy végre becsüljenek minket, és azt lássák, ezen is urrá tudunk lenni!

10. Maradj PRO

Mert mondtuk már, hogy ez mennyire fontos, de még fontosabb, hogy a céges bulikon is legyél egy kicsit magadnál. Nem is kicsit: nincs kínosabb a főnökével kitűrt ingben bratyizó, ereszdelahajamat csávónál. Aki olyan másnapos lesz hétfőn, hogy azt se vágja majd, hány a 10.

Figyelj magadra basszus!

(képek: pixabay)