Ezek 2017 legvonzóbb munkahelyei a fiatalok és a szakemberek szerint

17/11/17 péntek
ujnemzedek.hu
A szakértők szerint ezek a legjobb helyek a pályakezdőknek, ráadásul a gyakornoki programjuk is nagyon rendben van

Egyetemisták, pályakezdők, valamint a Z és Y generációt jól ismerő cégek munkatársaiból álló szakami zsűri mérlegelt és döntött, hogy melyek a fiataloknak legvonzóbb cégek Magyarországon. A szavazási kampány során félmillió embert elérő Zynternship Awards csapata – a HR Innováció díjas Colibri Internship Awards utóda – a legjobb gyakornoki programokat díjazta a kiválasztási folyamat, a gyakornokok elégedettsége és a hosszútávú fejlődési potenciál mentén.

A Zyntern.com az Y és a Z generáció számára kínál új generációs álláshirdetési platformot, melynek segítségével egyszerűbben elérhetőek a célcsoport igényeinek megfelelő hirdetések. A weboldal gyors és egyszerű visszajelzési lehetőséget biztosít, segítségével a munkáltatók azonnali kapcsolatot teremthetnek az álláskereső fiatalokkal. Az egyik legújabb hazai siker startupot úgy is emlegetik, mint a magyar LinkedIn vagy az álláskeresés Tindere, az említett felületekhez hasonló felhasználói élmény miatt.

Az élmezőnyben olyan vállalatok végeztek, mint a Budapest Bank, a Bosch, az EATON, a Nestlé az Unilever vagy a Vodafone. A 85 ezer egyetemistát elérő S. Oszkár Facebook-csoport különdíját az Accenture kapta a Personal Hungary szakkiállításon megrendezett díjátadón.

Több mint 6000 szavazat alapján, a Z és az Y generáció véleményét is mérlegelve választotta meg a legjobb gyakornoki programokat kínáló, a pályakezdők számára legjobb választást jelentő cégeket a Zyntern employer branding szakértői csapata. A 25 tagú szakmai zsűri és a közönség, valamint az S. Oszkár csapata is döntött a díjak sorsáról - olvasható a szervezők által küldött sajtóanyagban.

„Az Eaton 400 munkatársából 10% pályakezdő, így mindenképpen meg szerettük volna magunkat mérettetni a versenyen. A Zyntern.com egy izgalmas új kezdeményezés és platform, ami hasznukra válik, hiszen a passzív, régi típusú hirdetések nem működnek a mai munkaerő piacon. Két éve vagyunk jelen a magyar piacon, azt gondolom, hogy ennyi idő alatt kiemelkedő eredményeket értünk el, ezt bizonyítja a Zynternship Awards-on elnyert arany minősítésünk is.” – mondta el Szende Csaba, az élen végzett Eaton ügyvezetője.

Az S. Oszkár Egyetemista csapata, akik Facebook felületükön jelenleg 85.000 potenciális munkavállalóhoz, azaz pályakezdőhöz és egyetemistához érnek el minden nap, különdíjat szavazott meg az Accenture-nek. A fiatalok a juttatások, az iroda egyetemekhez való közelsége és komfortja, a munkaidő rugalmassága, a fizetés, a karrier lehetőségek és a vállalat social media jelenléte alapján értkelték az indulókat.

„A közönség szavazatai alapján a fiatalok számára a legfontosabb szempontok a munkaadók értékelése során a szakmai fejlődési lehetőségek, a strukturált mentor és buddy programok, valamit a rugalmasság a munka és a magánélet, illetve a munka és a -tanulmányok tengelyen. A vonzó, rövid, kollégákat és munkakörnyezetet bemutató munkáltatói videók pedig amit leginkább keresnek tájékozódás során.” – mondta el Barathi Tamás, az egyik legújabb újgenerációs állásportál társalapítója.

A díjátadót megelőzően a holnap HR trendjeiről, chatbotokkal kommunikáló állásporotálokról és a kiválasztási folyamatokat profi szintre emelő és jelentősen felgyorsító, az önéletrajzokat szűrő és a megfelelő jelölteket felhívó HR robotokról beszélt Toldi Gábor, a Business Talent üzleti partnere. A kerekasztal beszélgetéseken olyan friss employer branding megoldásokkal ismerkedhettek meg közelebbről az érdeklődők, mint a Career Timeline a BAT-nál vagy az Augmented Reality kampány az Accenture-nél – az előadók elmesélték, hogyan működik az influencer marketing a munkáltatói márkaépítés szolgálatában.

A Zyntern új generációs állásportál 3 hónapja indult felületén eddig 4200 Z és Y generációs fiatal regisztrált, akik eddig 400 cég profiljával ismerkedhetnek az oldalon. A mintegy 200 munkáltatói videót felvonultató weboldal segítségével eddig 170 pályakezdő nyert felvételt a Zyntern-nel együttműködő vállalatoknál.

A Zynternship Awardsról
A Zynternship awards célja a cégek bemutatása mellett a legjobb gyakornoki programok díjazása is. A mérlegelt szempontok közé tartozik a gyakornokok kiválasztási folyamatának értékelése, a programban résztvevők elégedettsége, illetve a hosszútávú fejlődési potenciál. A zsűri döntése mellett a győztesek megválasztásában szerepet kap a közönség is, vagyis a gyakornoki lehetőségekre pályázó fiatalok.

A szakmai zsűrit többek között az Aisec, az Amerikai Kereskedelmi Kamara, az Assessment Systems, a BCSDH, a Bindermann, a Black and Wolf, a Budapest Business Club, a Coachingpoint, az Effemine, az Estiem, az Evolution Group, a Felsőoktatási Diákszervezetek Egyesülete, a HBA, az ISEEQ, a Kelly Services, a Nők a Tudományban Egyesület, az S. Oszkár Egyetemista, és az &U Magazine munkatársai alkották.

A győztesek:

Bronz fokozat:
Celanese
Epam
E-on
Henkel
Karrier Hungária

Ezüst fokozat:
Accenture
BDO
British American Tobacco
Continental
K&H
KPMG

Arany fokozat:
Bosch
Budapest Bank
Eaton
Nestlé
Unilever
Vodafone

Közönség díj:
III. Bosch Csoport
II. Vodafone Magyarország
I. Budapest Bank

S. Oszkár Egyetemista különdíj:
Accenture