4 tipp a munkahelyi kritika kezelésére

18/05/22 kedd
ujnemzedek.hu
Bizony könnyen el lehet venni az ember kedvét egy-egy feladattól... főleg, ha érzelmileg és lelkileg van zsarolva az illető. Persze a munkahely tipikusan olyan közeg, ahol bármikor betámadhatnak valami negatív kommentel vagy kritikával, hogy lehúzzák az önbizalmad. Íme négy tipp, hogy jól tudd kezelni őket!

Nem kell pánikba esni egy ilyen eset során, van pár trükk, amivel simán túlálhető a dolog!

african american argument breakfast business businessman businesswoman busy cafe casual coffee coffee cup coffee shop couple date dating debating discussing discussion excited glasses global
Forrás: Stocksnap

1. Hallgasd meg a kritikát és értelmezd!

Van, amikor tényleg elrontjuk a dolgokat és ilyenkor el kell viselni a szembesítést. Ilyenkor hallgasd meg, hogy mit tudsz tenni, hogy kijavítsd a dolgot. Van esetleg más opció, hogy kiküszöbölhesd a hibát? Kérdezz sokat és érdeklődj arról is, hogy mi volt, amit viszont jól csináltál meg! 

2. Tanulj belőle!

Amikor azt mondják, hogy elrontottál valamit, próbáld meg látni benne azt, hogy mit tanulhatsz belőle. Vannak olyan feladatok, amiket begyakorolva egyre rutinosabb lehetsz és neked ezekre kell figyelned. Persze ilyenkor inkább a fejünket a homokba dugva elmenekülnénk a helyzettől de ez egyáltalán nem megoldás a problémánkra. 

3. Ne vedd személyeskedésnek!

Ha valami hibát csinálsz és ezt mások megjegyzik, nem azért teszik mert utálnak, hanem mert tényleg nem csináltál jól valamit. Ne vedd személyes sértésnek, hiszen bárki hibázhat és bizony ugyan így le is fogják érte tolni. Ha viszont személyes ellentét van köztetek, vagy valamilyen meg nem oldott vita, akkor érdemes beszélni az illetővel és tisztázni a dolgot. Ha nem megy, akkor még mindig fordulhatsz a HR-hez segítségért. 

4. "Ezután figyelni fogok! Köszi, hogy szóltál!"

Furcsa ugye? Nem szoktuk azt mondani, hogy köszi, hogy figyelmeztettél, amiért elszúrtam valamit - pedig kellene. Néha egy-egy figyelmetlenség bődületes bajok következnek de, ha még időben észreveszik a hibánkat, azért rettentő hálásnak kell lennünk. Persze minden esetben érdemes pozitívan állni a dologhoz, mert ez szimpatikusabb az embereknek, mintsem az agresszív vagy negatív viselkedés. 

Összegezve: A kritika olyan, amire mindenkinek szüksége van. A fenti tanácsok betartásával könnyebben átléphetsz rajtuk. Ahelyett, hogy figyelmen kívül hagynád a visszajelzéseket, tartsd nyitva a szemed és nézd meg, hogy mit tanulhatsz!

Forrás: Forbes