10 dolog, amit már ma megtehetsz, hogy sikeresebb legyél a munkahelyeden

17/11/16 csütörtök
ujnemzedek.hu
A szakmai sikerhez vezető út hosszú, gyakran kanyargós és eléggé göröngyös. Ez a kemény munka, a szenvedélyek megélése és a megfelelő emberek találkozásának eredménye. Vannak lépések viszont, amikkel kicsit közelebb kerülhetsz a céljaidhoz, viszont ezeket minden nap gyakorolnod kell.

1. Mindig érkezz egy kicsit korábban

A Washingtoni Egyetemen dolgozó Michael G. Foster  szerint, ez egy nagyon jó trükk, mert ha ezt látja a vezetőség, akkor úgy érzi, hogy lekiismeretes és megbízható vagy. Annyit azért tegyünk hozzá, hogy nem baj, ha valóban lekiismeretesek és megbízhatóak vagyunk.

2. Öltözz megfelelően

Egy 2014-es tanulmány szerint azok a férfiak, akik egy tárgyaláson öltönyt viseltek sikeresebb eredménnyel zárták a megbeszélést. Mi a helyzet a hölgyek öltözködésével? Ők mindig csinosak.

A man's hands adjusting the cuffs of his black suit
forrás: Unsplash

3.  Idő

Laura Vanderkam azt ajánlja, hogy a munkanap első óráját a valóban fontos projekteknek szenteljük és ne hagyjuk, hogy olyan dolgok zavarjanak meg, mint beeső üzenetek, a kopogtató kollégák vagy telefonhívások.

4. Nincs zene

Egy 2010-es tanulmány megállapította, hogy az embereknek rosszabbul működött a memóriája, amikor zenét hallgattak, mint amikor csendben dolgoztak. Ezért inkább azt javasolják, hogy munka előtt hallgassuk meg kedvenceinket, hogy jó hangulatban kezdjük a napot. 

5. Ebédelj a munkatársakkal

A dolgozók 80% -a ebédel az asztalánál, ami valljuk be kicsit elszomorító. A Kaliforniai Egyetem professzora szerint a kreativitás akkor indul be, ha kimozdulunk a megszokott térből. Sőt, a legjobb eredményt akkor érhetjük el, ha kimegyünk a szabadba. Egy 2015-es tanulmány megállapította, hogy az ebéd a munkatársakkal növelheti a csapat teljesítményét is. Összegzés: menjünk ki valahova ebédelni a kollégákkal.


forrás: Unsplash

6 Találj egy mentort magadnak

Ez nem azt jelenti, hogy valaki folyton lecsekkolja a munkád, hiszen a főnöktől sem lehet elvárni, hogy állandóan visszajelzést adjon. A legtöbb vállalatnál a vezetőknek vannak úgynevezett segítői, ezek lehetnek helyettesek is akár, a lényeg, hogy ők folyamatosan kommunikálnak egymással. Ha közülük kérsz meg valakit, hogy időnként véleményezze a munkád, mondja el mit tart az erősségednek vagy épp gyengeségednek vagy azt, hogy mi az amin javítanod kellene, akkor biztosan eljut a főnökig, ha sikerre viszel egy projektet.

7. Fontos a csapat véleménye

Nem kell minden héten rákérdezni a kollégáknál, hogy szeretnek-e veled dolgozni, de időnként érdemes csekkolni őket és kikérni a véleményüket. A legjobb visszajelzéseket azoktól kaphatjuk, akikkel minden nap együtt vagyunk. Lehet, hogy kicsit elszaladt veled a ló és nagyképű lettél? Túl sokat dolgozol és féltenek, hogy rámehet az egészséged? A legközelebbi munkatársak pontos képet tudnak adni a csoportban való viselkedésedről, rávilágíthatnak a rossz tulajdonságaidra és lehet, hogy olyan tanácsot adnak majd, amit érdemes megfogadnod, ami segíthet egy bonyolultabb vagy épp vitás helyzetben.  

8. Oszd meg az ötleteid 

Egy tárgy meeting vagy csak egy random megbeszélés során vesd fel az ötleteid. Ne törődj azzal, hogy megcáfolnak vagy nem tartják majd jónak - ha ötletelsz és jelen vagy, az mindenképp pozitív képet fest rólad. Azt látják majd, hogy proaktív és problémamegoldó vagy. Persze nem kell mindig, mindenhez hozzászólni és butaságokat fecsegni, de a megfogalmazódott ötleteket ki kell mondani. Sose tudhatod, melyik lesz a nyerő!


forrás: Unsplash

9. A nap végén összegezz

Adj magadnak pár percet és gondold át, hogy mit tanultál aznap. Milyen feladatokat oldottál meg, milyen helyzetekben remekeltél és mi okozott sikert. Ezt minden nap ismételd meg a héten, hogy rögzüljön a pozitív szemlélet. 

10. Tervezd meg a következő munkanapot

Ne várj holnap reggelig, hogy kitaláld, mi lesz aznap a dolgod. Munka után foglald össze, hogy mit csináltál aznap, mit kell másnap folytatnod és reggel, mikor újra megérkezel könnyebben felveszed a fonalat. Nagyon tredi manapság buller journalt vezetni, de ha nem vagy ennyire kreatív, elég egy határidőnapló is, amibe feljegyezheted a teendőket és az elvégzett munkákat.

Forrás: businessinsider