Kormányablak nyílt a Keleti pályaudvaron

18/06/14 csütörtök
ujnemzedek.hu

Szerdán hivatalosan is megnyitotta kapuit a főváros 30. kormányablaka a Keleti pályaudvaron. Az ügyfélközpont átadóján Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára úgy fogalmazott: a keleti pályaudvar 2015 óta - a migránskrízisben betöltött szerepe miatt - Európa számára is jelképpé vált.

A kormányablakok hálózata erősíti a kormányzat családpolitikai intézkedéseit is, mert a hatékony és gyors ügyintézés révén a polgárok több időt tölthetnek családjukkal, hatékonyabban tudják végezni munkájukat is, és ez mentálisan is jó hatással van rájuk - emelte ki a közszolgálatért felelős államtitkár, aki rámutatott: a Keleti pályaudvaron naponta 20 ezer ember fordul meg a vasúti személyforgalomban, és ez is indokolja a helyszín kiválasztását.

Tuzson Bence hozzátette: a kormány arra törekszik, hogy a kormányhivatalokban és a kormányablakokban dolgozó munkatársak számára a lehető legjobb munkafeltételeket biztosítsák, mert ennek pozitív hatásait az ügyfelek fogják megérezni.
Az államtitkár szerint a keleti pályaudvar nemcsak a budapestiek számára ikonikus épület, de 2015 óta - a migránskrízisben betöltött szerepe miatt - Európa számára is jelképpé vált.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a Keleti pályaudvart az ország legfontosabb pályaudvarának nevezte. mint mondta, a MÁV szeretne minél több szolgáltatást nyújtani az utasoknak, ezért fogadták örömmel 2012-ben a kormány kezdeményezését a kormányablakok kialakítására, amely egyben a pályaudvarok megszépülését, és - mint közösségi terek - jobb kihasználását is szolgálják.

Felidézte, az állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat-fejlesztési program keretében nyolc vidéki állomáson, Cegléden, Füzesabonyban, Kaposváron, Keszthelyen, Nyíregyházán, Miskolcon, Pécsett és Vácon, illetve a fővárosban, a Nyugati és a Keleti pályaudvaron nyílt eddig kormányablak. A tervek szerint, a közeljövőben további három állomáson, Győrben és Székesfehérváron Békéscsabán létesülnek majd kormányablakok

Rámutatott: az egyes helyszíneken sikerült integrálni a kormányablakok országszerte egységes arculatát az egyedi – legtöbb esetben műemléki védelem alatt álló - épületek sajátosságaival.

Domokos Péter, a fővárosi kormányhivatal főigazgatója elmondta, Budapesten immár 30 kormányablak várja a polgárokat, és ez az ügyfelek számára egyre gyorsabb és hatékonyabb ügyintést jelent. A tavalyi évben az átlagos várakozási idő 20 perc volt, és 13 perc alatt intézték el egy ügyfél ügyét. Ugyanakkor a VIII. kerület másik ügyfélszolgálatán, a Baross utcai kormányablakban az átlagérték csupán 8 perc, ami alatt sorra kerül egy ügyfél, és alig 10 perc alatt el is tudja intézni az ügyét. Hozzátette: azon dolgoznak, hogy még rövidebb legyen ez az idő

A szakember rámutatott: a vasútállomások - különösen a Keleti pályaudvar - ideálisak az állami szolgáltatások számára. Felidézte, hogy az elmúlt évben több mint 2,5 millió ügyfél fordult meg a fővárosi kormányablakokban, az idén pedig május végéig, majdnem 1,1 millióan, mintegy tíz százalékkal többen, mint az elmúlt év hasonló időszakában.