Trükkök, amiktől éber maradsz a suliban

18/03/22 csütörtök
ujnemzedek.hu
Ha valaha is töltöttél ébren egy egész éjszakát, akkor pontosan tudod mennyire nehéz ébren maradni napközben az osztályban. A szemed majd leragad, az osztályterem sötét és a tanár hangja olyan, mint a legkellemesebb altató dal. Hogy maradhatnál ébren? Mutatjuk a legkreatívabb stratégiákat.

1. Legyél aktív résztvevő az órákon 

  • Ülj előre a teremben. Sokkal motiváltabb leszel, ha tudod, hogy a tanár lát téged, figyel rád. 

  • Válaszolj a kérdésekre, kapcsolódj be az órába. Hasznos lehet, ha kitűzöd célnak, hogy legalább három kérdésre válaszolsz majd. Ez is fent tudja tartani a figyelmed. Ha valamit nem értettél meg a leadott anyagból, jelezd a tanárnak, hogy melyik rész nem volt világos, kérd meg, hogy magyarázza el neked újra. 

  • Koncentrálj az adott anyagra. Az aktív hallgatás remek módja annak, hogy rákényszerítsd magas arra, hogy ébren maradj. Nem számít, ha nincs erőd jegyzetelni, hiszen az aktív hallgatás gyakorlása segíthet memorizálni a leckét. Tartsd szemmel a bemutatott képeket, figyelj a videókra vagy az ábrákra - a legtöbb ember vizuális típus. Ezért könnyebben fel tudod magadban idézni a látottakat, így kapcsolva hozzájuk történeteket vagy infókat.

  • Beszélgetés midig jó megoldás, főleg, ha egy témát kell átbeszélni.  Próbáljon olyan emberek közelében, akik mindig önként jelentkeznek az osztályban, és sokat beszélnek az adott vitákban, megbeszéléseken. Figyelj rájuk, mert már ez alapján össze tudsz majd állítani egy vázlatot a fejedben az elhangzottakról.

  • Jegyzetelj! Ehhez bizony több erőre lesz szükséged, de ha legalább pontokba szedve leírod az anyagot, megkönnyíted a saját dolgod, hiszen nem maradsz le semmilyen fontos dologról. 

  • Eressz még több fényt a terembe. A fény segít ébren maradni, gondol csak arra, mikor reggel kihúzod a sötétítőket - ugye milyen kellemetlen tud lenni elsőre? Kérd meg a tanárt, hogy kapcsolja fel a lámpákat vagy húzzátok ki rendesen a függönyöket. Ha nem néztek filmet vagy PowerPoint előadást, biztosan nem hátráltat majd senkit sem. 

  • Kérj segítséget egy társadtól. Ha úgy érzed egyedül nem megy a dolog, kérd meg a padtársad, hogy időnként bökjön oldalba, vagy kérdezze vissza, mit mondott a tanár. Amikor egy rosszul átaludt este után mész be órára vagy sokáig tanultál egy dolgozatra, a tanárodnak is jelezheted, hogy most nem érzed magad a legjobban. Mondd el az okát és kérd meg, hogy segítsen neked, mondjuk szívesen letörlöd neki a táblát, hogy kicsit megmozgathasd magad. 

2. Az ételekkel is dobhatsz egy kicsit az energiaszinteden

  • Reggeli mellé vagy egy nehezebb óra előtt egy tea vagy tejeskávé jót fog tenni! Ha a suliban nincs lehetőséged megvenni vagy elkészíteni, reggel csomagolj el magadnak egy-két adagot. Igyál sok vizet, hogy a szervezeted regenerálódjon! A víz nem csak hidratál, hanem felfrissít is minden alkalommal, amikor belekortyolsz a behűtott italba. Ha szervezeted hidratált, az segít elkerülni a zavarodottság és a fáradtság érzését. 

  • Vannak ételek, amik szintén hozzájárulnak, hogy a toppon legyen a tested. Próbálj ki egészséges ételeket, például dióféléket, bogyókat, gyümölcsöket vagy zöldségeket, mint például bébi sárgarépát vagy zeller botokat. Kerüld el a zsíros, cukros vagy sós ételeket, mert ezektől csak még fáradtabb leszel. 

3. Ápold a tested és a lelked is

  • Figyelj arra, hogy meglegyen a napi 8 órás alvási idő. Mielőtt aludni mennél, adj magadnak időt arra, hogy pihenjen és lazíts ilyenkor már ne nyomkodd a telefonod, ne vidd ágyba a házi feladatod vagy mást ami stresszessé tesz. 

  • A rendszeres testmozgással, az egészséges táplálkozással és a napi 8 óra alvással kiküszöbölhetjük a fáradtság problémáit.

  • Ha már a mozgásnál tartunk: Egy-két  mozdulatot a tanteremben is elvégezhetsz a felfrissülés érdekében. Nyújtózz ki, csinálj kar- és vállkörzéseket, mozgasd meg a lábad, nyakad és a csuklód is. 

  • Sétálj egyet a folyosón vagy az udvaron, ha megengedik. A friss levegőtől kicsit jobban fogod magad érezni, felfrissülten ülhetsz be a következő órára. 

Forrás: wikihow