Reklám a gimis szerelemről. Vagy mégsem?

16/12/06 kedd
ujnemzedek.hu
A BBDO New York reklámja teljesen úgy kezdődik, mint egy átlag love sztori, és már várnád a happy endet, de aztán valami olyan történik, amire senki sem számít.

A történet Evanról szól, egy 15 éves átlag srácról. A sztori kezdetén a könyvtárban ücsörög, fel is firkálja a padra, hogy mennyire unatkozik, és talán nem meglepő de válasz is érkezik a karcolatára. Elkezdi figyelgetni a csajokat, vajon ki is válaszolhatott neki, közben folyamatos a "levelezés" a pad fedelébe vésve. Képet kapunk a fiú hétköznapjairól, hogy pörgeti az Instagramot, nézelődik a könyvtárban, hátha rájön a titokzatos idegen kilétére, amikor aztán megismerkedik egy lánnyal. Mikor már biztosak vagyunk a történet végében, akkor kapunk egy olyan arcon csapást, amire senki nem gondolt volna. 

Nézd meg a videót!

A befejezés teljesen letaglózza és megdöbbenti az embert. Ahogy a film újraindul és rámutat azokra a pontokra, amik megmutatják, hogy mindig vannak olyan emberek a háttérben, akiket kicsúfoltak, kigúnyoltak vagy lelkileg, fizikailag bántottak. 

Ebben a történetben egy fiú lapul a háttérben, aki folyamatosan készül a bosszúra, de senkinek nem tűnik fel, pedig világosan látszik: fegyveres kép Instagramon, YouTube videó nézegetés a könyvtárban arról, hogyan kell automata fegyverrel lőni. 

A filmet a Sandy Hook Promise nonprofit szervezet rendelte meg az ügynökségtől, amelynek tagjai elvesztették szerettüket a Sandy Hook általános iskolában elkövetett mészárlásban 2012-ben - akkor egy 20 éves férfi 20 6-7 év körüli kisgyereket és 6 tanárt lőtt le. A reklámmal arra hívják fel a figyelmet, hogy az öngyilkosságok és a fentihez hasonló lövöldözések nagy része megelőzhető lenne, ha valaki egy kicsit is legalább odafigyelne arra, aki ilyet tervez. Ők legtöbbször adnak valamiféle jelet, mielőtt ilyenre szánnák el magukat. - írja a Kreatív Online.