Nem minden póni, ami csillám: sok a kamudíjas termék a piacon

16/11/18 péntek
ujnemzedek.hu
A fiatalok is menőbbnek tartják a trendi díjakkal ékesített termékeket, de hódít a marketinges hablaty

Szívesebben vásárolunk olyan cuccokat, amelynek weboldalán, csomagolásán, polcán vagy a reklámjában ott villan az elnyert díjainak emblémája. Az Év Terméke díjnyertesek (Product of the Year) fókuszcsoportos kutatásából kiderül, hogy nem csak az idősebb generációk bírhatók könnyebben vásárlásra ezzel a módszerrel, de a fiatalok is hamarabb választják ezeket a termékeket. A kutatás szerint egy ilyen díj 25-40%-kal növelheti a forgalmat, mert azt a hatást kelti, hogy a kínált áru magasabb minőségű, innovatívabb, menőbb, mint a mellette lévők, amelyek díjak nélkül árválkodnak.

Én vagyok a legjobb!

A termékeket fényező díjakat azonban érdemes fenntartással kezelni. Természetesen léteznek komoly, szakmai alapon odaítélt elismerések, de egyre gyakrabban lehet találkozni kamudíjakkal is. Ezeket általában egy cégcsoport alkotja meg, színes-szagos marketing körítéssel, majd szépen odaítélik az egyik cégnek a csapatból. Sokat találkozhatunk mostanában például a „Sanyi 300 eurót csinált egy nap alatt”-jellegű forex, azaz devizakereskedésre bíztató hirdetésekkel. Az ilyen szolgáltatást kínáló cégek egy része saját maguk kitalált és megalkotott díjakat helyeznek ki weboldalukra. Maga a díj létrehozása ugyan legális, viszont a díjazás egyértelműen kamu, hiszen valószínűleg nem a konkurenciát akarják jutalmazni az „Év tradere 2017 - Hyper Super World Class Trading” és hasonló megfogalmazású elismerésekkel.

 

10 félrevezető marketing taktika

Ultra Mega Joy Deluxe Movie Mode 2017

Ha drágább terméket akarsz vásárolni, érdemes utánanézni, hogy mit takarnak ezek a díjak. Az elektrotechnikai cuccoknál is előszeretettel alkalmaznak mindenféle csillogó-villogó badge-ot, bár ezek inkább már a marketing hablaty részei, nem is díjak, viszont nem biztos, hogy valódi technológiai újítást takarnak. Az olcsóbb, gyors döntést igénylő vásárlásoknál már könnyebb beadni a derekunkat, hiszen egy csomag chips vagy tusfürdő esetében nem kezdünk el a neten kutatni, de ennyire azért nem is kell ráfeszülni.

 

Már 8 milliárdat ezt választották!

A kamu emblémák és hamis logók mesterei azok a cégek, amelyeknek már az egész oldala egy hazugság. Valódi online újságot mímelő weboldalakon kínálnak táplálékkiegészítőt, gombátlanítót, potencia növelőt és bármit, amit ilyen módszerrel könnyű áttolni egy jelentős vásárlói tömegen. As Seen On TV – a tévében is látható; CNN, BBC, Fox News és hasonló feliratokkal, valamint totális fake kommentekkel próbálják azt a látszatot kelteni, hogy a kínált termék világszerte menő, elismert áru, amire megéri költeni, hiszen már milliók megtették ezt előtted.

Teljesen biztos módszer nincs a kamuzók kiszűrésére, de a józan ész és a Google sokat segíthet. A tudatos vásárlásról itt szerezhetsz több infót!