Néhány hobbi, ami jót tesz az agyadnak

18/07/26 csütörtök
ujnemzedek.hu
A legtöbb embernek van valami hobbija, amit örömmel végez, ha van rá ideje. Nos, amellett, hogy feltöltenek minket ezek a tevékenységek, még akár az agyunkat is karban tarthatjuk velük. Mutatunk pár olyan kikapcsolódási formát, amit érdemes űzni, ha jót akarunk az agytekervényeinknek.
  1. Zenetanulás
    Zenét mindenki szeret hallgatni, mégpedig azért mert stimulálja az agyat. Kikapcsol, ha fáradt vagy de fel is pörget egy buliban. Ha mindenképp azt akarod, hogy fejlődjön a memóriád, jobban tudj koncentrálni és javuljanak a kognitív képességeid, akkor kezdj el megtanulni valami hangszeren játsznai. Teljesen mindegy, hogy tanárral tanulsz vagy hétvégente magad ülsz le a géped elé, hogy videók alapján okosod - lényeg, hogy csak a javadra válhat, ha belevágsz. 

  2. Olvasás
    Azt már mindenki tudja, hogy az olvasás bőviti a szókincset, javítja a koncentrációt és erősíti a nyelvek való fogénykonyságot is. Azt viszont kevesen tudják, hogy olvasás közben az agyunk ugyan úgy átéli az olvasottakat, mintha valóban velünk történne. Nem kell feltétlenül nehéz irodalmi vagy tudományos könyvekbe vetned magad, egyszerű és könnyed olvasmányokat ragadj meg és engedd szabadjára a fantáziád!

  3. Nyelvtanulás
    Amikor egy új nyelvet megtanulunk az általában azért van mert szükségünk van rá - tanulmányokhoz, munkához, magánélethez. Pedig nem is gondolnánk, hogy egy új nyelv megtanulása hatással van az időskori agyi működésünkre. Azok az emberek, akik több nyelven beszélnek, jobb problémamegoldó képességgel rendelkeznek, logikusabb a gondolkodásuk és koncentrálni is tovább bírnak. 

  4. Főzés
    A főzés nem csak hasznos de szórakoztató tevékenység is. Amikor egyre többet főzöl, már többször térsz el a kiszemelt recepttől, elkezdesz ötletelni és bevetni a saját praktikáid. Egyszerre több feladatot kell végezned, ez javítja a figyelmed és a koordinációs képességed is. Amikor már rutinosabb vagy és egy-egy alkalommal félresikerül a kaja, már nem esel pánikba, újratervezel mint egy GPS - ettől nem csak gyorsabban fogsz kapcsolni, de az önbizalmad is megnő, ha sikerül kijavítani a hibád. 

  5. Utazás
    Utazás során tágítod az agyad, befogadsz rengeteg új infót és ingert. Megismersz új országokat, kultúrákat és ezzel te is több leszel. Felveszed a helyi emberek rezgését, életszemléletét, ami szellemi felfrissülésként is szolgálhat. Kirándulások alkalmával olykor eltévedhet az ember, ilyenkor gyorsan fel kell találnod magad, ha nem akarsz sokáig bolyongani. Ezek a helyzetek mind igénybe veszik az agyad és fejlesztik, javítják a problémamegoldó készséged és kognitív memóriád. 

  6. Sportolás
    A sportolásról mindenki tudja, hogy jó hatással van ránk fizikailag és szellemileg is. Orvosok szerint a sportolás közben a vérnyomás megnövekedik, ami beindítja az agyműködésünket, az olyan mozgásformák mint az úszás, bicajozás vagy futás pedig elősegítik az újabb agysejtek kifejlődését. 

Forrás: iqfactory