Napirend pro arcoknak: így kell rágyúrni egy tökéletes napra

18/06/22 péntek
ujnemzedek.hu
...a tudomány szerint. True story, bro!

Egész nap fáradt vagy? Csúszol a határidőkkel? Untat az élet úgy, ahogy van? Legszívesebben reggel nyolckor visszafeküdnél az ágyba? 

SEMMI PÁNIK!

A Business Insider egy csomó hasznos tippel szolgált annak érdekében, hogy a netes pánikgomb-nyomkodáson túl (lásd Google-keresés: "fáradt vagyok = halálos beteg") önerőből - ha nem is totálisan, de legalább kicsit - megoldd a napibajokat. 

Ja, és ezek ráadásul tök érdekes dolgok, mert tudományosak. Érted!

Ne tusolj le

És ezzel az egészségednek teszel jót - hangozzék ez bármilyen bárdolatlanul. Merthogy a rengeteg tusolás és kozmetikum (amelyeket azért kensz magadra, hogy megszabadulj a rosszulástól) pont a rosszulást segítik elő. Ugyanis ezek a baktériumok és kosz mellett egy csomó JÓ dologtól is megszabadítják a bőröd. Sőt: az olajok egyenesen lefárasztják a bőrödet - ha jót akarsz magadnak, akkor a tudomány álláspontja szerint a) ha tegnap kétszer tusoltál, akkor ma megelégszel egy mosdással; b) inkább nem szárítod szanaszét a bőröd szappannal és tömítesz el pórusokat olajokkal állandóan.

Szóval a tudósok (egy része) rendkívül büdös, de elégedett emberek lehet.

Igyál kávét, de ne úgy, ahogy eddig

Mégpedig a kortizol miatt. A hidrokortizon vagy kortizol a mellékvesekéreg által termelt glükokortikoid, melynek a sokrétű biológiai hatás a szervezet stressz-szituációkhoz való fiziológiás alkalmazkodását szolgálja - és mi lehetne nagyobb sokk a hétfői kelésnél?

A tudósok szerint a kortizoltermelés 8 és 9 között van a csúcson, a kávé pedig, ahelyett, hogy segítene, csak keresztbe tesz neki. Van ennek egy durva kémiai magyarázata - maradjunk annyiban, hogy próbáld ki korán reggel egy hétig a teát. De koffeinmenteset! Vagy igyál vizet, legalább egy litert.

Eddz reggel

Gyúrsz, mint állat? Csináld meló, illetve suli előtt. A kora reggeli edzés (üres gyomorral) a kutatások szerint a) durván megnyomja a fogyást; b) erősen megnyomja a napodon a nitro-gombot. És tudod, mi még a vicces? Hogy egy másik kutatásban arra jutottak, hogy a korán kelő, napfényben edző emberek vékonyabbak, mozgékonyabbak, és mindent összevetve az életük tök okés.

OPIKA!

Fehérje, rost, telített zsírok

Reggelire. Mert ezek helyett mit tolsz?

CUKROT.

Ha reggelizel egyáltalán. Egyél inkább pár tojást olívaolajjal, joghurtot vagy néhány avokádót. Diót akár, basszus. Ezek boostolják a testedet és az agyadat, így a napod is sokkal jobban dübörög majd.

Üljé' rendesen

Nagyon fontos a testtartás - most nézz magadra, hát hogy nyeklesz épp? Ha a munkaköröd megköveteli, hogy egész nap tespedj, akkor hozd magad egyenesbe, óránként flangálj egy 10 percet, nyújts és nyújtózkodj, csinálj pár tornagyakorlatot, és így tovább. Az életminőségeden javítasz, ember, ettől még nem leszel fitneszdémon!

Ha nem volt elég, tovább is van, mondják még - ide kattints!