Mit gondolnak a fiatalok: jó-e, ha mindenhol kilógó testrészekkel találkozunk?

18/09/19 szerda
ujnemzedek.hu
A Dress Up! kampány során sok fiatal megosztotta a véleményét, vendégcikket küldött be, és kiderült, hogy sokan úgy látják, ahogy a fiatalok véleményét összegző poszt címe is sugallja, vagyis: Egy brutálisan magamutogató világban élünk.

„Ha a szíved nem kirakat, a tested miért lehet az?” mottóval indított kampányt Bereczki Enikő, ifjúsági szakértő, a Pán Péter Stop! bloggere, amelyhez több médiaszemélyiség és szakember csatlakozott. Erről mi is beszámoltunk, ahogy arról is, hogy sok fiatal is véleményt nyilvánított a kampány kapcsán.

Azóta pedig még több reakció érkezett. 

Íme néhány újabb vélemény: 

„Nekem kicsit olyan érzés, mintha azért csinálnák a legtöbben, azért öltöznek fullszexi cuccokba, mert nincs más érték, amit közvetíthetnek. Vagy tényleg nagyon meleg van, de ez látszik szerintem, ha az időjárás miatt vesz fel rövidebbet, lengébbet. De vannak, akik nagyon büszkék, és kötelezőnek érzik hogy mutogassák magukat.

Legtöbbször szerintem nem az (vagy nem csak az) áll a háttérben hogy valakit meg akarnak »szerezni«, egyszerűen azt szeretnék, hogy valamit végre értékeljenek bennük. De ez csak egy vélemény, kíváncsi vagyok, mások hogy látják - én legtöbbször így éltem meg.” (Misi, 23)

"Úgy látom, hogy sokszor a figyelmet akarják megszerezni így. Nem csak a hétköznapi lányok, hanem a celebek is. Gyakran, ha nincs semmi olyan dolog, amivel hírt kelthetnének, fogják, és felvesznek egy provokáló ruhát, ami alig takar valamit, és akkor a probléma megoldva. »Majd rólad szólnak a hírek/Veled van tele a sajtó/ Aki a pokolra kíván jutni annak/ Balra a második ajtó«  - ahogy a Tankcsapda énekli.

A figyelem pedig ma óriási érték, lájkokra váltható valuta.

Ha van figyelem, van lájk is. A lájkokat sokan pénzzé teszik (influenszerek). Aztán az is gyakori, hogy azon sajnáltatják magukat, hogy ó, őket tárgyként kezelik, meg beszólnak nekik vagy butának tartják őket, nem veszi komolyan őket senki, mert áldozatszerepben legalább még sajnálják is őket..." (Levi, 21)

Mi is az a Dress Up?

DRESS UP! címmel motivációs kampány indul Magyarországon a tudatos öltözködés népszerűsítésére és a tinédzser lányok online szexuális zaklatás elleni védelmében.  A Pán Péter Stop nevű ifjúsági blog családvédelmi és más szakmai szervezetekkel, hazai médiaszemélyiséggel karöltve arra hívja fel fiatal lányok és szülők figyelmét, hogy mind a virtuális térben, mind a valós életben mit tehetnek saját védelmük érdekében.