Mire költi a pénzét a Z generáció?

17/10/04 szerda
ujnemzedek.hu
A Z generáció tagjai már nem tárgyakra vágynak, bármennyire is meglepő ez, hanem inkább élményeket keresnek.

Az Új Nemzedék Központ kutatása többrétegű volt a témával kapcsolatban. Első körben azt nézték meg a szakemberek, hogyan viszonyulnak a fiatalok a munkavállaláshoz. Az eredmények azt mutatták, hogy 2012 óta 54%-ra emelkedett a dolgozó fiatalok száma, tehát sokkal több fiatal dolgozik és van rendszeres jövedelme, mint az elmúlt öt évben. A kutatásból az is jól kirajzolódott, hogy a pályakezdők fele nettó 200 ezer forintot vár el kezdőfizetésként, ami mondjuk egy informatikai vagy mérnöki pályán teljesen reális, sőt még magasabb is lehet - mondta el Poór Csaba, az Új Nemzedék Központ kommunikációs tanácsadója a Petőfi TV-ben.

Na de mire költenek a legtöbben? 

Talán még sosem volt ennyire egyforma ez a generáció világszerte, mint amilyen most: ugyanazokon a vágyakon, álmokon, zenéken nőnek fel, ugyanazt szeretnék. A különbség egy amerikai és egy magyar fiatal vágyaik között pusztán az anyagi helyzet, hogy mit engedhet meg magának és mit nem. 

Érdekes tény, hogy már egyre kevésbé vesznek tévét, nem vágynak ilyen tárgyi dolgokra. Inkább utazásokat, élményeket gyűjtenek, olyan dolgokat, amelyek alapvetően meghatározzák őket. A márkákban is ezt keresik, hogy ki tudják vele magukat fejezni. 

Ezekről és még több érdekességről beszélt Poór Csaba, az Új Nemzedéj Központ kommunikációs tanácsadója, a Petőfi TV adásában.