Kérdőív kitöltéssel segítheted a budapesti kerékpáros fejlesztéseket

17/03/03 péntek
ujnemzedek.hu
18 kerületben 12 biciklis beruházás várható teljes mértékben EU-s forrásból Budapesten. A Magyar Kerékpárosklub szerint olyan fejlesztésekre van szükség, melyeknek köszönhetően bárki el tud tekerni munkába, iskolába, vásárolni vagy kikapcsolódni. A Magyar Kerékpárosklub szakemberei a kerületekkel és a BKK-val is egyeztetnek a fejlesztésekről, amihez szeretnék a Ti véleményeteket is kikérni. Töltsétek ki a kérdőívüket, mondjátok el merre, milyen hiányosságokat tapasztaltok, milyen fejlesztésekre lenne szükség!

A hatékony kerékpárosbarát városfejlesztés alapelve, hogy nem a kerékpárutak hossza, hanem a kerékpározható terület nagysága számít. Kerékpársávok építése mellett számtalan kisebb vagy nagyobb eszközzel segíthető a kerékpározás - vagyis, hogy kicsit élhetőbb legyen a város. Logikus, egységes, a kerékpárt a közlekedés egyenrangú résztvevőjének tekintő beruházásokra van szükség. Fontos szempont, hogy a helyszín igényei alapján, a meglévő hálózathoz csatlakozó létesítmények készüljenek, és a főbb úticélok megközelíthetőségét új kerékpárparkolók segítsék. A Budapest-program céljai mellett a fenti elvek megvalósulását várják a - VEKOP pályázati forrásokból megvalósuló - beruházásoktól.

A pályázatok célja, hogy megoldják a dugók, a légszennyezés és az autózásnak alárendelt közterületek problémáját, ami csak így lehetséges. A kérdőívben ezekhez a fejlesztésekhez, de általánosságban a többi kerületben zajló érdekérvényesítéshez is hozzáadhatod tapasztalataidat.

Budapest-programban a főváros főbb hiányosságait és lehetőségeit szedték össze. A programpontok közül – a projektek külvárosi túlsúlya miatt - nem mindegyikre adnak választ a VEKOP-ban tervezett beruházások, de a városrészek összekötésében, a MOL Bubi bővítésében és egyes projektek területi szemlélete alapján többnyire bíztató eredmények várhatóak.

Most a ti helyismeretetek alapján sarkallhatjátok jó megoldásokra a döntéshozókat. Ez a dél-pesti projekt esetén már részben sikerült is, ahol a hangsúlyt egy kevésbé fontos kerékpárút építése helyett a városrészközpontok fejlesztése felé tolták.


Forrás: Unsplash

A projektek:

  • Dél-budapest kerékpárosbarát fejlesztése (XVIII. - XXI. - XXIII. kerületek összekötése) - 2,387 milliárd Ft
  • Rákos-patak menti ökoturisztikai folyosó - 2,3 Mrd Ft
  • MOL Bubi közbringarendszer bővítése kerékpárosbarát úthálózati átalakításokkal (III. és XIII. kerület – 700 millió Ft
  • Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések Budapest II. kerületében - 250 millió Ft
  • Kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztések Budapest IV. kerületében – 300 millió Ft
  • Kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztések a X. kerületben - 650 millió Ft
  • Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések Budapest XI. kerületében - 100 millió Ft
  • Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések Budapest XII. kerületében - 100 millió Ft
  • Budapest - Fót kerékpárút XV. kerületen belüli szakasza - 200 millió Ft
  • Közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztések Budapest XVI. kerületében - 700 millió Ft
  • Kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztések a XIX. kerületben - 350 millió Ft
  • Kerékpárosbarát és közlekedésbiztonsági fejlesztések Budapest XX. kerületében - 350 millió Ft

Töltsd ki a kérdőívet!

kérdőív kitöltése anonim, a csillaggal jelölt mezők megválaszolása kötelező. Csak a kerületre és útvonalakra vonatkozó rész kitöltése muszáj, de a legszuperebb az lenne, ha az egészet végignyomnád. Ha több kerületről is közölnél információkat, akkor azt a kérdőív újbóli kitöltésével megteheted. Ebben az esetben a személyes részeket csak egy alkalomal add meg.