Jön a tavasz, hurrá - nemsokára beteker a cangás időszak!

18/02/20 kedd
ujnemzedek.hu
A legcudarabb tél közepén mi másra gondolhatnánk szívesebben, mint arra, hogy hamarosan oda gurulunk ahova szeretnénk?

Csakhát lelakott cangával jöhet a nyár, jöhet a jóidő, mi tuti nem megyünk sehova. Pár tippet azért adunk hogy a.) ne kelljen egyből a szerelőnél hagyni 80 ezret, b.) valamivel elüsd a kinti mínusz 50 fok okozta benti unalmat!

3 jótanács című rovatunk következik.

A fékek

A bicikli fejlődése során a legfontosabb alkatrész mindenképp a fék lett - hány ókori velocipéd-tulajdonos úszhatta volna meg egy-egy plezúrral az ordas halált, ha tudnak kontrázni! A mai bicikliket szinte kizárólag perem- vagy tárcsafékekkel szerelik: peremfékeknél akasszuk ki a fékbowdent a kengyelnél, és húzzuk ki a bowdenházból. A bowdent töröljük át egy ronggyal (a mosáskor ugye oda is juthatott nedvesség), majd vékonyan kenjük be olajjal, és fűzzük vissza a bowdenházba. (Macerásnak hangzik, de azért annyira nem az.)

A fékpofákat egy imbuszcsavar kicsavarása után tudjuk ellenőrizni. A teljesen simára kopottaknál nincs mese: feltétlenül cserélni kell őket. Ha még használhatók, akkor úgy állítsuk be őket, hogy teljes felszínükkel a felnire feküdjenek.

A lánc

Legyen a kedves cangagazda modern anyuka, loknis punkkislány vagy durva downholles arc egy dolog tui közös bennük: ez pedig a lánc. Szóval ha férfi vagy, tuti van otthon WD40 (és ducktape). Ha leánynak születtél, szerezz egy férfit (vagy vegyél WD40-et). És a gond meg van oldva. Ilyenkor ugyanis a kenőanyag szinte biztosan megfáradt a láncon: annyi teendőd, hogy a már emlegetett cuccal megtisztítod a szemeket, aztán minden görgőre olajat cseppentesz. Aztán tekersz, és füleled a kattogást: ha nincs, a kerékpár menetkész.

Nyereg, Kerékpár Nyereg, Bőr Nyereg, Felfüggesztés
Ezzel legyen a legkeveebb problémád. (kép: Pixabay)

A gumi

A munkába cangázás menő, feltéve ha betartod a tanácsainkat, sőt, a munkába cangázás TÉLEN is tök király, feltéve, ha odafigyelsz arra, amit ebben a cikkben összehordtunk. És naná, hogy ebben a kettőben is van némi közös: ez pedig a biciklid gumija, naná!

Először a pumpával próbálkozz, vagy szaladj ki a legközelebbi benzinkútra, az ott található kompresszorral pik-pakk felfújod. Télen simán leereszt magától is a gumi, úgyhogy nem kell azonnal a szakemberhez rohanni. Nincs hatalmas probléma akkor sem, ha nem telik a tömlő: lyukas gumit foltozni szinte gyerekjáték. A bicskád (csavarhúzód) max a külső levételébe törhet bele, de kis gyakorlással menni fog az is. Itt a "stoppolás" élőben:

Szóval hajrá, húzz bele, mindjárt jön a jó idő!