Ha nem tájékozódunk a vásárlás előtt, kiszúrhatunk magunkkal...

18/12/19 szerda
ujnemzedek.hu
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szerdán az MTI-hez küldött közleményben javasolja, hogy írassuk fel a blokkra, ha kicserélik az adott terméket. Ennek pedig igencsak nagy haszna lehet. Hiszen karácsony után számos alkalommal előfordul, hogy valakinek nem tetszik, vagy számára nem megfelelő méretű, de minőségileg hibátlan a termék, amit kap.

Az egyetlen bibi, hogy a jogszabályi előírások alapján az üzletnek ilyen esetben nem kötelező visszavennie a termékeket. Amire ilyenkor esetleg számíthatunk, hogy a kereskedő, a vevői elégedettség jegyében, vagy a cég jóhírének megőrzéséért, jó fej lesz és biztosít cserelehetőséget.


Fotó: Pixabay

Abban ezestben persze, ha az ajándék hibás, megsérült, vagy éppen nem működik megfelelően, értelemszerűen jogunk van a szavatossági, jótállási igényeinket érvényesíteni. Ezek értelmében az üzletnek kötelessége, hogy javíttassa meg a termékünket. Cseréről azonban itt is csak akkor beszélhetünk, ha az adott termék nem javítható. Ilyenkor egy ugyanolyan termékre kell kicserélnie az üzletnek. Legvégső esetben kell a vételárat visszafizetnie az üzletnek.

 Az említett közleményben kiemelték, hogy a webáruházban történt vásárláskor a kereskedők, a jogszabályi előírások alapján a jótállási, szavatossági igények intézése mellett, kötelesek meghatározott időszakon belül a minőségileg hibátlan termékeket is visszavenni. Ezt szintén jó, ha tudjuk.

A vásárló a termék átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldheti a terméket a kereskedőnek. Fontos tudni azonban, hogy ez az elállási idő elsősorban a termék kipróbálását szolgálja - hívja fel a figyelmet az ITM.

Ami minden esetben elengedhetetlen, hogy a vásárlásról kapott nyugtát, blokkot meg kell őrizni. Adventi vásárban beszerzett ajándékok esetében ráadásul még a kereskedő adatait is hasznos lehet feljegyezni, hogy jótállási, szavatossági vagy egyéb probléma esetén fel tudjuk vele venni a kapcsolatot. Tudjuk, hogy felesleges macerának tűnhet, a nagy sorban állás, rohanás és cipekedés vagy éppen a parkolás intézése közben még ezekre a dolgokra is figyelni, de higgyétek el: megéri a fáradtságot, hogy ne kelljen a vevőszolgálaton reklamálni.

Forrás: MTI