Ételek, amiket sokan két pofára tolnak - de lehet, hogy nagyon rosszul teszik...

18/09/10 hétfő
ujnemzedek.hu
Grapefruit dzsúsz - baromi egészségesen hangzik, igaz? 100 százalék gyümi, mi bajod lehet tőle? Hát az, hogy megvan az esélye - ha nyakra-főre tolod -, hogy rendesen besegít a vesekő kialakulásába. Amit vagy kipisilsz utána, vagy nem...

Van ám ott még abból, ahonnan ez jött!

Vörös hús

Régebben egyenesen az ördögtől valónak ítélték, ma már finomodott a megítélése, de akkor is: a vörös hús nem egyértelműen jó neked. A Business Insider cikke szerint egyenesen káros - az elmúlt időszak legkomolyabb, a vörös húsok kockázatait feltáró kutatása szerint (melyet az amerikai Harvard Egyetemen végeztek) a fogyasztása magasabb szív- és érrendszeri kockázattal jár. Ebben a kutatásban 120 ezer ember vett részt - a férfiaknál 22, a nőknél 28 év volt a vizsgálat időtartama. További eredmény: nőtt a rák kockázata is.

Ez azt jelenti, hogy egyáltalán ne egyél vöröshúst? Szerintünk nem, de jó, ha odafigyelsz a változatosságra!

Finomított gabona

Ebbe a kategóriába tartozik a fehér kenyér, a fehér rizs, a fehér lisztből készült készítmények (a sütemények, a sütemények, és sütemények, ÚGY ÁLTALÁBAN), tésztafélék, a reggeli gabonapelyhek jó része. A probléma az, hogy a szemek finomításának folyamata során eltűnik a rostok és a tápérték nagy része - és marad a rengeteg üres kalória.

A kutatások azt mutatják, hogy a azok a diéták, amelyek segítenek elhagyni ezt, a "rossz" koleszterinszintet csökkentik, és csökkenthetik a cukorbetegség kockázatát is.

Cukor

Annyit tolsz belőle, ahányszor naponta hallod, hogy mennyire káros. Vagyis sokat. Nem azt mondjuk, hogy merőkanállal mész rá anyáék kockacukorkészletére, de a frappék, milkshake-ek, frappucinók annyira ANNYIRA csurig vannak vele, hogy az elképesztő - 500 kalória egy kis csészében, vagyis mondhatjuk, hogy kis csészékkel biztosítod a magad számára az 50 éves korodban beütő sztrókhavert. És akkor még a különböző cukrozott üdítőkről, energiaitalokról még nem is beszéltünk (mondjuk ez utóbbi a cukortól függetlenül is elég ártalmas egy kategória). Ja, és  feldolgozott húsáruk is tele vannak vele, ezért nem ajánlják a szakik ezeket sem. (Jó, de akkor mit? - kérdezzük csendben...)

Képtalálat a következőre: „gif bad taste”

Sültkrumpli

A másik véglet az édes-sós tengelyen - ha a cukor a végső gyász az elpunnyadt testünknek, akkor a sült krumpli a végső... nos... gyász, olyan, mint az irodistáknak a péntek délután. Nem táplál, hiszen se vitamin, se ásványi anyag nincs benne, ellenben zsíros, és csurig nyomja a kalóriát. Az ereid hálásak érte! (Nem.)

Salátaöntet

Azt se??? Hát akkor mit? MAGÁBA EGYEM? Mi vagyok én, kecske? Hát, talán nem, de a kecske legalább nem fogyaszt durva, rossz olajat, repceolajat. tartósítószert, cukrot (RENGETEG cukrot) stb. A salátaöntetek pedig ezekkel vannak tele. 

Mirelit pizza

A nem mirelit pizza sem az egészséges étrend csúcsa, de ott legalább választhatsz mondjuk teljes kiőrlésű tésztás cuccot. A mirelitnek sótartalma is az egeket nyaldossa, de ha ez nem lenne elég, tele van tartósítószerrel, ami nem a szervezeted legjobb haverja.

Vannak itt még jó példák a rosszra, tessék kattintani!