Appok és tippek az albihoz, hogy elkerüld a felfordulást

18/08/07 kedd
ujnemzedek.hu
Összeszedtünk pár okosalkalmazást és okostippet annak érdekében, hogy az albiélet high life legyen.

Már eleve az mekkora segítség, hogy ha lakást keresel, akkor egyből ott van a Jófogás app - az alkalmazás Androidra lett összehegesztve elsőnek, de már elérhető Windows-os és iOs-es telókra is. De ha ezen már túlvagy, akkor jobb, ha egyből rátérünk a 

számlákra.

Mert abból aztán viták lehetnek. Pláne, hogy ha többen vagytok. 

Az egyik tök jó húzás, ha lehúzod a telódra a DÍJNETET:

Vagy ott az iCsekk, amivel a papíron küldött számlákat fizetheted be pillanatok alatt:

Aztán: minden banknál működik az ún. csoportos beszedési megbízás is: ez az egyik legkényelmesebb és legolcsóbb módja a havi számlák és csekkek rendszeres befizetésének. Röviden és tömören: a bankszámlánkról a szolgáltató minden hónapban automatikusan beszedi a fizetendő összeget, így neked nem kell csekkekkel bajlódnod. A dolog így működik:

1) Belépsz az internetbankba
Ha belépünk a bankszámlánkhoz tartozó internetbanki felületre, általában a számlafizetés / csekk befizetés / rendszeres fizetés menüpontoknál lehet megtalálni a csoportos beszedési felhatalmazás kitöltését.

2) Kitöltöd és elküldöd a felhatalmazást
Itt elegendő pár mezőt kitölteni, rákattintani a mentés / küldés / stb. gombra, és innentől a bank feladata az ügyintézés a szolgáltatóval.

3) A bank átadja a szolgáltatónknak az információkat
A bankhoz beérkező elektronikus felhatalmazásban szereplő információkat a bank továbbítja a szolgáltatónk felé, hogy az meg  tudja tenni a szükséges lépéseket a fizetési mód átállításával kapcsolatban.

4) A szolgáltató átállítja a fizetési módot csoportos beszedésre
A szolgáltató ellenőrzi a megkapott adatokat, és átállítja csekkről csoportos beszedésre a fizetési módot. Fontos megjegyezni, hogy ha egy adott szolgáltatónál több szolgáltatást is igénybe veszünk, amelyeket eddig külön csekken fizettünk (például biztosítónál lakásbiztosítás és casco), akkor egyesével az összes szolgáltatásra meg kell adnunk a felhatalmazást. Minden szolgáltatáshoz eltérő szerződésazonosító fog tartozni.

5) az automatikus beszedés elindul, nem kell többet a csekkekkel bajlódni
A felhatalmazás beadásától a fizetési mód megváltozásáig akár hosszabb idő is eltelhet. A szolgáltató a számlalevélen mindig feltünteti a fizetési módot, így a legegyszerűbben ott ellenőrizhetjük, hogy a soron következő számlát még be kell-e fizetnünk a postán, vagy már automatikusan beszedi a szolgáltató az összeget a bankszámlánkról. A legtöbb szolgáltató innentől kezdve csekket nem is küld a számlalevél mellé. A szolgáltató ezután rendszeresen kiküldi a számlalevelet (legkésőbb 5 munkanappal a terhelési határidő előtt), és automatikusan beszedi a fizetendő összeget.

Mi kell ehhez? 

  • Szolgáltatótól számlalevél / csekk. Ha több szolgáltatás esetében is szeretnénk csoportos beszedésre felhatalmazást adni, akkor minden egyes szolgáltatás csekkjére szükség lesz.

A felhatalmazás kitöltéséhez az alábbi információkra lesz szükség:

  • Jogosult (Szolgáltató) neve és azonosítója (ezt a szolgáltató által kibocsátott számlalevélen találjuk meg).
  • Fogyasztó (akinek a szolgáltatás a nevén van) neve, címe és szerződésazonosítója az adott szolgáltatónál.
  • Fizetésre vonatkozó információk: kezdő dátum, érvényesség vége és a beszedhető összeg felső határa.

Itt van még egy rakat hasznos infó erről.

Plusz egy: ha valami baj történik

Nem vágod, hol van a legközelebbi kórház? Ötleted sincs, mit tegyél a lakótársaddal, ha leöntötte magát a forró babfőzelékkel? Szót se többet: az Elsősegély alkalmazás célja, hogy egyszerre jelentsen edukációs céllal felhasználható elsősegélynyújtási tananyagot, továbbá vészhelyzet esetén is egyszerűen, gyorsan elérhető információs bázist a mentők kiérkezéséig a felhasználó számára. Mindenki számára érthető, megtanulható és alkalmazható gyakorlati ismereteket nyújt, és szükség esetén 1-2 perc alatt bárki megtalálja a különböző elsősegélynyújtási helyzetekben szükséges útmutatást. 

Apropó pénz

Van ez a Koin névre keresztelt, pénztárcafigyelő-app, amit érdemes közösben használnotok - a lényege, hogy nyomon követ MINDEN forintoskodást, amit műveltek. Azaz nyilvántartja a kiadásaidat és a bevételeidet az általad megadott adatok alapján, a címkék segítségével pontosítani tudod, hogy mire is költöttél, diagramok segítenek abban, hogy pénzügyeid átláthatóvá váljanak, az adatokat exportáltatod és Excelben tovább szerkesztheted őket, ha a pénzeséses feladattal megbízott lakótársnak úgy kényelmes. Pazar.

Apropó feladatok

Ha úgy érzed, vitás lehet a spanokkal a takarítás-mosogatás-stb. kiosztása, akkor nektek találták ki a Hub Family Calendar Organizer-t, ami közös platformra viszi a dolgaitokat. Házimunka, bevásárlás, leszek-nem leszek, csajt/pasit hoznék - minden beállítható, megosztható, pimpelhető. 

Mi magunk is nyögtük az albiságot, szóval ne mondjátok, hogy nem szóltunk a dolgokról, amikre figyelnetek kell - itt az Albi-magyar kisszótár első költözőknek, itt vannak a legjobb lakótárs-sztorik, itt meg az albérleti szerződés kulisszatitkairól rántjuk le a leplet.