A terapeuta szerint ez az 5 hobbi segíthet a szorongás leküzdésében

18/07/11 szerda
ujnemzedek.hu
Sajnos a szorongás nem válogat, nem kímél nőt, férfit, gyereket és időst sem. Mindegy, hogy ki vagy, bármikor érezheted úgy magad egy helyzetben, hogy szorongsz.

Közel 40 millió amerikai felnőttet érint a szorongás, ami olyan stresszes életeseményhez kötődik, mint például szakítás, családi gondok vagy egyszerű iskolai vizsgák. Szakértők szerint vannak olyan hobbik, amik segíthetnek ennek a rossz érzésnek a leküzdésében. 


Forrás: Pixabay

1. Festés, napló írás, alkotás

Barrie Sueskind terapeuta szerint, azok az emberek, akik nagy mértékben szoronganak, le kell jönniük a közösségi médiáról. A legdrasztikusabb módja ennek, ha letöröljük magunkat ezekről a felületekről. Eggyel finomabb a fiókok inaktiválása és talán a legkedvesebb módja az önkontroll - vagyis legalább addig, amíg szabadságod vagy hétvégéd töltöd, ne nézegesd a közösségi felületeket. A szakértő szerint, ahelyett, hogy feleslegesen nyomkodnád a telód vagy a gépedet, csinálj valami kreatív dolgot, amivel ki tudod fejezni magad. Senkit nem érdekel, hogy nem vagy egy Picasso, kezdj neki és fess valamit. Használd az írást az önkifejezésre, írj naplót, verset, regényt, rövid történetet, bármit - lényeg, hogy kiadd magadból a feszültséget. 

2. Sorozatok

Sueskind  úgy véli, a legjobb mód, hogy eltereld a gondolataid, ha nézel valami jó filmet vagy sorozatot. Ha még nincs Netflixed, érdemes kipróbálni, hátha találsz magadnak valami új néznivalót. De hasonló jó kikapcsolódási forma az olvasás is. Ha még nem vagy tag a helyi könyvtár van, akkor itt az ideje. Jobban szereted a hangoskönyveket, előadásokat vagy podcasteket? Tölts le párat a telefonodra, hogy útközben se a saját dolgaidon rágódj. 

3. Természetben eltöltött idő és a sport

A friss levegő és a napfény bizonyítottan jó hangulatjavítók. Mindegy, hogy kirándulni, kerékpározni, futni vagy sétálni mész - a napi rendszeres mozgás rendkívül hatékonyan csökkenti a szorongást. 

4. Koncentráció gyakorlása

A szorongás kezelésének legnehezebb és egyben oroszlán része a tanulás, hogy hogyan lehet uralni a fejedben lévő káoszt. Ebben tud segíteni egy hobbi, ami rendszerességet hozhat az életünkbe, ezáltal arra is megtanít minket, hogyan tudunk tudatosan nem gondolni a problémáinkra. Segít abban, hogy jelen legyél és elvégezd az adott dolgot, aztán észre se fogod venni, hogy már csak a cselekvésedre koncentrálsz és nem a gondjaidra.

5. Önfejlesztés 

Ha szorongástól vagy depressziótól szenvedsz, érdemes olvasni, videókat nézni a témában. Amikor belemélyedsz a témába, észre fogod venni, hogy nem vagy egyedül és még mennyi ember jár a te cipődben. Szerezz új ismerősöket, beszélj a problémádról és hallgass meg hasonszőrű embereket is. Ha úgy érzed, hogy egyedül nem megy és hiába bújod a könyveket, nem tudsz változtatni, akkor érdemes felkeresni egy szakembert, aki segít majd abban, hogy megtaláld azt az utat, ami majd kihoz ebből a hullámvölgyből.