A 19-29 évesek majdnem felének van megtakarítása

18/11/14 szerda
ujnemzedek.hu
Van, aki minden hónapban félrerak, van, aki pedig egyáltalán nem takarékoskodik.

A 19 és 29 év közöttiek több mint 44 százaléka rendelkezik valamilyen megtakarítással – ez derült ki a K&H ifjúsági indexének 2018 második negyedéves adataiból. 

A 19 és 29 év közötti fiatalok megtakarítási viselkedése nagyon különböző.

A fiatalok 27%-a minden hónap elején félretesz egy adott összeget. Fordítva gondolkozik minden ötödik fiatal: ők a hónap végén megmaradt pénzt teszik el.

A korosztály 31 százaléka pedig csak alkalmanként takarít meg, amikor épp úgy alakul, hogy maradt pénzük a hónap végén. A maradék 22 százalék úgy nyilatkozott, hogy semmilyen módon nem takarít meg. A megtakarítások hiánya leginkább a munkanélküliekre (43%) és a nyugati megyékben élőkre (31%) volt jellemző, legkevésbé pedig Budapestre, ahol csak 13 százalék nem tesz félre valamilyen összeget minden hónapban.

Összességében megtakarítással a megkérdezett fiatalok 44 százaléka rendelkezett, ami illik a 2017 hasonló időszaka óta tapasztalt mérsékelten növekvő tendenciába. Az aktív keresők esetében ennél természetesen magasabb az arány, 52 százalékuk rendelkezik megtakarítással.

A legtöbben azok a fiatalok voltak, akik lakásvásárlást említettek megtakarítási célként (51%). Nagymértékben nőtt azok aránya, akik nem említettek konkrét célt, csak általános tartalékot, ők tették ki a megkérdezettek 43 százalékát.

A megtakarítások átlaga közel 400 ezer forint volt 2018 második negyedévében, ez az összeg pedig az iskolai végzettség növekedésével együtt emelkedik. Az alacsonyabb iskolai végzettségűeknek átlagosan 270 ezer forint megtakarítása van, addig a magasabban képzett válaszadók átlagosan 1,7 millió forinttal rendelkeztek.

Vigyázz, kész, pénz!

A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő egész tanéven átívelő programját nyolc éve indították el először.

„Ez idő alatt felnőtt egy általános iskolás generáció. A kezdetektől arra törekszünk, hogy naprakész pénzügyi tudást adjunk át, amit a gyakorlatban is értőn tudnak használni. A verseny iránt évek óta egyre nagyobb az érdeklődés és a 2018 második negyedévében végzett felmérés is azt mutatja számunkra, hogy a fiatalok nyitottak a pénzügyeikkel kapcsolatos új ismeretekre és egyre tudatosabban kezelik azokat” - mondta Horváth Magyary Nóra a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

A takarékoskodásban pedig a vetélkedő vadonatúj ismeretanyagának, a vigyázz#KáPé vlognak a főszereplője, KáPé is jó példát mutat. A vlogger fiú 15 epizódon át gyűjt egy konzolra, amiért életében előszőr vállal munkát – és közben rengeteg pénzügyi fortélyt, megtakarítási trükköt és az öngondoskodás több formáját is megtanulja.

További információk a vigyázz #KáPé vlogon olvashatók.

Kiemelt kép: Pixabay