Tökéletes reggel?

19/02/04 hétfő
ujnemzedek.hu
A kialvatlanság, a pihentető alvás hiánya és az ezekből következő fáradt és rosszkedvű ébredés akár az egész napunkra hatással lehet. Egy kis tudatossággal és tervezéssel azonban elkerülhetjük.

Aludj eleget

Hogy valaki eleget alszik-e, az valamennyire szubjektív dolog, hiszen a pihentető alvás sokunknak mást és mást jelent. Érdemes azonban feltenni magunknak a következő három kérdést a lefekvés kapcsán:

  1. Megengeded-e magadnak, hogy minden este eleget (kb. 7-8 órát) aludj? Mert meg kellene.
  2. Képernyő (főleg telefon) előtt töltöd-e az elalvás előtti időszakod? Mert ezt abba kellene hagynod.
  3. Fogyasztasz-e kávé, energiaitalt, vagy alkoholt elalvás előtt? Mert nem kellene.

A válaszok adottak. Ráadásul nem véletlenül. Ha egy kicsit nagyobb figyelmet fordítunk a lefekvés előtti szokásainkra, rengeteg energiát nyerhetünk a következő napra. Gondolj bele: ha a mobiloddal úgy indulsz el otthonról, hogy félig van feltöltve és nap közben sehol, semmilyen módon nem töltheted, akkor értelemszerűen kevesebb energiával gazdálkodhatsz. Nem igaz? Ha a mobilod minden nap feltöltöd, saját magad miért nem?


Fotó: Pixabay

Kelj „szundi” nélkül

Gondolj bele, hogy mi lenne, ha nem léteznének ébresztőórák és minden nap valaki másnak kellene felébreszteni téged. Nem haragudnál rá, ha folyamatosan túl korán ébresztene fel, hogy aztán öt percenként újra bejöjjön? Nem dobnád hozzá a párnád egy idő után?

Mert a szundival ezt teszed. És ezzel többet ártasz magadnak, mint hiszed. Gondold végig, hogy mik azok a dolgok, amiket mindenképpen szeretnél reggelente elvégezni, hogy miután azokkal meg vagy, úgy indulhass el, hogy késés nélkül beérj a suliba/munkába. Fontos! Jól gondold át, hogy mik azok a dolgok, amikért megéri kevesebbet pihenned! Ha meg vagy, rakd össze fejben, hogy mindez reálisan mennyi időt igényel és ezt és a munka/suli kezdetét összerakva az utazási idővel, határozd meg mikor kell kikelned az ágyból. És akkorra állíts ébresztőt. Se későbbre, se korábbra. Hátrány: nem lesz extra időd, csak arra, amit belekalkuláltál. Előny: sokkal jobb kedvvel és kipihentebben fogsz felkelni, mint 4 szundi és 3 ébresztő után.


Fotó: Pixabay

Legyen reggeli rutinod

Gondold át, hogy mi az, ami demotivál reggelente és egyszerűen szüntesd meg. Ha jó lenne reggel beszélgetni? Kalkuláld úgy az ébredést, hogy beleférjen egy kis beszélgetés vagy chat a barátokkal. Motiváló zene kellene? Dobj össze egy reggeli playlist-et… Egy kellemes reggeli rutin, ami nem kötődik semmilyen addikcióhoz (hiszen pl.: a reggeli kávé klassz dolog addig, amíg egyszer nem lesz otthon reggel és majd úgy érzed, hogy „annyi a napnak”), nem csak a reggeled, de az egész napod feldobhatja. Még hétfőnként is.

Forrás: lifehacker.co.uk