Szeretnél nyugodt ember lenni? Így csinálják, akiknek sikerül

17/05/16 kedd
ujnemzedek.hu
Az ember egész életét befolyásolja, hogy miként éli meg az érzelmeit, és ezzel párhuzamosan a nehéz szituációkat. A stresszkezelés az egyik legfontosabb képesség, amit bárki fejleszthet magában.

kép: pexels

Nézzük, mi jellemzi azokat, akik nyugodtak tudnak maradni akkor is, ha para van.

1. Meg tudják változtatni a nézőpontjukat, ezzel más megközelítésbe helyezni a begyöpösödött gondolatokat. Hívják ezt áthuzalozásának is, mintha az agyad idegszálait rendeznéd át.  

2. Nem tolják túl a koffeint. A kávé serkenti az adrenalintermelést, ami által könnyebben válsz támadóvá, agresszívvá egy kiélezett helyzetben, legyen szó akár csak egy munkahelyi email megválaszolásáról.

3. Nem kérdezgetik, hogy mi lett volna, ha. Ez rengeteg különböző irányba viheti el a gondolatokat teljesen feleslegesen.

4. Nem beszélnek magukhoz negatív stílusban. Ha túl sok a negatív gondolatod, állj meg, és írd le őket egy papírra. Így könnyen meg tudsz róla győződni, hogy mi az, amin valóban változtatnod kell, és mi az, amit csak túlparázol.

5. Megbecsülik, amilyük van. Kicsit klisés, de a tudomány szerint máris jobb kedvünk lesz, ha számba vesszük, milyen számunkra kedves dolgaink vannak a családunktól kezdve az egészségünkig.

6. Pozitívak maradnak. Ha egy keményebb helyzetben is tudsz olyanra koncentrálni, ami stresszmentesíti az agyadat, tisztábban fogsz gondolkodni.

7. Le tudnak kapcsolódni a folyamatos információforrásokról. Céges emailek, Facebook, Messenger, Tinder, Instagram, híroldalak, mind-mind apró darabokra szeli az idődet. Tudj offline lenni!

8. Rendesen alszanak, ezért tisztábban tudnak gondolkodni, kevesebb elhamarkodott reakciójuk van.

9. Légzőgyakorlatok. Annyira alapnak hangzik, hogy sokan már csak legyintenek, hogy úgyis komolyabb problémájuk van, minthogy azon pár légzőgyakorlattal segíteni lehetne. Pedig de. A helyes technikával gyorsan csökkenthető a stressz, és máris elindulhatsz felfelé, a kezdőlökést megadja ez is.

10. Használják a lehetséges támogató erőket. Nem tudsz mindent megoldani egyedül, tudni kell segítséget kérni, ha tényleg szükség van rá. Család, barátok, munkatársak, választhatsz.

(ujnemzedek.hu / enterpreneur.com)