Sportkisokos - ennyiféle csodát művel a testtel a mozgás

16/10/12 szerda
ujnemzedek.hu
Igen, elkezdeni nehéz. Igazából az első lépést megtenni a legnehezebb. Hogy felhúzzuk a futócipőt, hogy a borús idő ellenére rávegyük magunkat a mozgásra, hogy lemondjuk a kanapé kényelméről, de a változások a komfortzónán kívül kezdődnek.

A testmozgás jó. A test is örülni fog annak, ha végre arra használják, amire kell - mert nem arra lettünk kitalálva, hogy egész nap egy helyben üljünk és képernyőket lessünk óraszám, hanem például arra, hogy mammutokra vadásszunk.  Aki egyszer elkezdi a sportot önszántából, 1-2 hét után már érezni fogja, hogy a teste is igényli azt. De hogy pontosan mit befolyásol a tartós mozgás?
Hát,  a fentről lefelé kezdjük például, akkor mindjárt ilyen szervünk, az 

Agy
csökkenti a depressziót, a stresszt, felszabadítja az endorfint, aminek következtében nő a boldogságérzet.

Bőr
A vérkeringés felpezsdül, több oxigén és tápanyag áramlik a bőr sejtjeihez. Az izzadással a méreganyagok is távoznak.

Tüdő
A fokozott terhelés miatt a tüdő is munkára lesz kényszerítve, kapacitása megnő, az állóképesség javul.

Szív
A később fellépő koszorúér-betegségeket mozgással lehet a legjobban megelőzni, plusz erősödik a szív izomzata.

Csontok
A terhelés miatt a csont sűrűsödik, ellenállóbb lesz, illetve a mozgás segít megelőzni a később fellépő esetleges csontritkulást is.

Izomzat
A leglátványosabb fejlődést itt érhetjük el. Az izmok megvédik a csontokat a sérüléstől, segítik a testet egyensúlyban tartani. Minél többet mozgunk, izmaink annál erősebbek lesznek.

Ízületek
„Beolajozza” őket, kisebb a valószínűsége a kopásnak.

Testtömeg
Hiába a fogyasztós csodatabletták, mozgás nélkül nem lehet rendes súlyvesztést elérni – azzal viszont a teljes testet át lehet alakítani.

​Képek:Giphy