Offon leszel egész nap, ha ezt kihagyod

17/07/17 hétfő
ujnemzedek.hu
Korán kelés? Nyűglődés? A tegnapibulijajdefáj érzés? Nyomunk egy kávét, és megpróbáljuk túlélni legalább a délelőttöt – mert ilyen állapotban kinek lenne kedve rittyenteni egy ötcsillagos reggelit? Akkor most van egy rossz hírünk: ha kihagyod a reggelit, a nap további része is borzasztó lesz.

Mázli, hogy menő lett Instagramon kiposztolni azt, hogy mit reggelizünk, mert elméletben tudjuk, hogy a nap első étkezése fontos és hogy kell, de a gyakorlatban mégis többször indulunk el otthonról üres gyomorral, mint kellene . „A reggelire kiemelten szüksége van szervezetünknek az éjszakai 8, de akár 12 órás nem evést követően. A reggeli kihagyása a vércukor szintjének eséséhez vezethet, így azok, akik kihagyják, arra is számíthatnak, hogy egész nap fáradtabbak lesznek, kevésbé tudnak koncentrálni, így gyengébben is teljesíthetnek” – világít rá Kiss-Tóth Bernadett, a Nestlé dietetikusa, hogy mit kockáztatunk akkor, ha kihagyjuk a reggelit.

A nagy könyv szerint egy kiegyensúlyozott reggeliben van teljes értékű gabona, állati eredetű fehérje, zöldség és/vagy gyümölcs és sok folyadék. De kinek van kedve minden reggel ezzel szórakozni, ugye?! „A fogyasztók igényeinek megfelelően már olyan teljes értékű gabonából kézült termékek is kaphatók, amik tejjel, gyümölccsel és olajos magvakkal kiegészítve 5 perc alatt elkészíthetők, így egy kiegyensúlyozott reggelit összedobni mégis könnyebb, mint ahogyan azt elsőre gondolnánk” – ad tippet szakértőnk.

A sok zabkásás poszt láttán könnyen azt hihetnénk, hogy a zab is egy közönséges reggeli, csak most épp túl nagy a hype körülötte. Pedig: A zab természetesen gazdag béta-glükán rostban és 3 gramm béta-glükán napi bevitele már csökkenti a vér koleszterinszintjét. „A szívkoszorúér-betegség kialakulásában több más kockázati tényező mellett a magas koleszterinszint játssza a főszerepet, így érdemes az étrend összeállításánál a jótékony rostokat tartalmazó alapanyagokat, mint például a zabot figyelembe venni és beilleszteni.” – magyarázza a dietetikus. Ha nem szeretnénk kása főzéssel szöszmötölni reggel, akkor válasszunk olyan terméket, ami már alapból tartalmaz zabot. Mert nem csak a zabkását, de a tejben áztatott pelyheket is lehet gyümölccsel, virággal, unikornis szempillával díszíteni, és mehet is az Instagramra. Csak aztán edd is meg, amit főztél!