Neked mekkora az alvásadósságod?

17/11/24 péntek
ujnemzedek.hu
Mi ez az alvásadósság? Mikor és hogyan lehet törleszteni?

Van egy rossz hírünk: nem lehet törleszteni

"Nagyon fáradt vagyok, de semmi gond! Majd hétvégén kipihenem magam!" - persze, hogy melyik hétvégén, arról sosem esik szó, mivel nem figyelünk az alapvető szükségletünkre alvás terén.

Hétközben eltöltjük az esténket sorozatokkal, közösségi oldalakkal meg a hazavitt munkával, hétvégén pedig nem győzzük kipihenni magunkat. Egyszerűen olyan mértékben elfáradunk a hétvégére, hogy a később kelés sem tud ezen javítani. Így halmozzuk fel az alvásadósságunkat.  

Hogy kicsit megértsük, miért is fontos ennyire az alvás és főként az, hogy ne tologassuk össze-vissza, ahhoz meg kell értenünk a működését.  Az alvásunkat egy belső rendszer szabályozza és egyáltalán nem olyan rugalmas, mint azt hinnéd. Ezt a ritmust a rendszertelenség csak szétveri, nem is beszélve az altatókról illetve a mesterséges fényekről, mint a tv és a mobilunk képernyője. Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy egy idő után nem tudjuk majd, hogy mitől éreznénk magunkat kipihenve. 

people man sleep tired travel adventure driver steering wheel
Forrás: Stocksnap

Ha álmos vagy, aludj! Mert muszáj!

Persze jönnek közbe programok, meg halaszthatatlan munkák és a legjobb rész is most jön a kedvenc soridból DE! A szervezeted mindig tudja mire van szüksége és jelezni is fog. Nem érdemes becsapni önmagad és rátenni még egy lapáttal az éjszakázásokra mert te látod majd kárát! 

Írtunk korábban arról az alapvető 4 dologról, amiért érdemes lenne sokkal jobban odafigyelni arra, mennyit, mikor és hogyan alszol.  Sőt arról is, hogy hat az alváshiány a szociális életünkre, mert bizony még abba is beleüti az orrát! Nem is gondolnád, de csúnya dolgok történnek a bőröddel is, ha elmarad a pihi. Összeszedtünk 15 tippet is, hogy elkerüld az álmatlanságot, és azt is megírtuk, hogy a legjobb módszer azt álmatlanságra a kempingezés

címlapkép: Abbie Bernet on Unsplash