Néhány tipp, ami segít lenyomni a hétköznapi stresszt

19/01/11 péntek
ujnemzedek.hu
A hétköznapokban mindig akad valami, amin túl sokat agyalunk, amitől totál kiakadunk és az így felgyülemlett stresszel pedig nem tudunk mit kezdeni. Most mondunk pár alternatívát arra, hogy szabadulj meg a stressztől és miként töltődj fel újra.

Vannak, akik inkább otthon pihenik ki a fáradalmaikat és vannak olyanok is, akik inkább kimennek a szabadba és sportolnak valamit. Nos, mind a két csoportnak igyekeztünk hasznos tanácsokkal szolgálni. 

Otthoni stresszlevezetés 

Ha te az a típus vagy, aki egy hosszú nap után inkább szeret hazamenni és bekuckózni, akkor a következő módszerek tuti bejönnek majd. 

  • Az otthon melege számos opciót biztosít arra, hogy kipihenjük magunkat, hogy feltöltődjünk. Ne gondolj túl bonyolult dolgokra: 

  • Vegyél egy forró fürdőt, ami ellazítja az izmaid. Ha szereted az illóolajokat, csepegtess pár csepp levendula olajat a vízbe, az illata majd segít, hogy megnyugodj.
  • Kapcsold be a kedvenc dalod, ez mindig jobb kedvre deríti az embert. 
  • Nézz bele a kedvenc sorozatodba, filmedbe. 
  • Ha ilyenkor a csendet jobban kedveled, kuckózz be a fotelba vagy a kanapére és olvass valamit. Ezzel elterelheted a gondolataid a problémákról. 
  • Úgy érzed zakatol a fejed és nem tudsz másra fókuszálni, csak a megoldandó feladatodra? Írd le mit gondolsz. Írd le azt is, hogyan oldanád meg a problémát. Írd le azt is, hogy mit érzel, mire vágysz, mit szeretnél elérni. Az írás segít abban, hogy kitisztuljon a fejed sőt, új megoldásokra is fényt deríthetsz!
  • Egy kis mozgás sosem árt! Próbáld ki a jógát. Ez is egy olyan mozgásforma, ami nagy koncentrációt igényel és könnyen elterelheted a gondolataidat közben.   

Fotó: Stocksnap

Szabadidős stresszlevezetés 

Szívesen mész a szabadba? Akkor ezek a te módszereid lesznek!

  • Egy feszült nap után lehet jót tenne egy séta. Hagyd a tömegközlekedést, sétálj pár megállót. A friss levegőn gondolkodni is könnyebb! 

  • Feldúlt vagy és ingerült? Fuss pár kört a pályán vagy a lakásod környékén. Hidd el, hogy nem fogsz agyalni marhaságokon, arra fogsz fókuszálni, hogy levegőt kapj! 
  • Inkább közösségi ember vagy? Hívd fel a barátaid és menjetek együtt mozogni valahová. A csapatsportok bizonyítottan jól hatnak ránk, sokkal motiváltabbak és boldogabbak leszünk tőlük, hiszen egy csapatba mindig jó tartozni! 
  • Ha van kutyát sétáljatok egyet, ha nincs, irány önkénteskedni! Sok menhelyre várnak segítőket kutyasétáltatásra. Testi és lelki feltöltődés a javából. 
  • Hétvégére ütemezz be egy kis túrázást vagy gyaloglást a közeli erdőbe, hegyekbe. Meglásd, utána mintha kicseréltek volna!

Fotó: Stocksnap

Kiemelt kép: Stocksnap