Már ma jobban alszol, ha ezt elolvasod!

16/10/05 szerda
ujnemzedek.hu
Megszokott lefekvési és felkelési időpont, hűvösebb hálószoba és alvás előtti rituálék – így foglalja össze a jó alvás titkát a Semmelweis Egyetem Családorvosi Tanszékének egyetemi docense. Torzsa Péter javaslata szerint az ágynemű kiválasztásában az egyéni igényekhez kell igazodni, ám a jó matrac nélkülözhetetlen.

Legfeljebb 22, de inkább 20 fok legyen a hálószobában. Szellőztessük ki a szobát, mielőtt lefekszünk – ajánlotta a Semmelweis Egyetem Családorvosi Tanszékének egyetemi docense, hozzátéve, hogy „nagyon fontos, hogy a hálószobát alvásra használjuk, ne ott nézzünk tévét. Fontos, hogy rendszeresen sportoljunk, mert ez is segíti a jó, pihentető alvást.”

A Semmelweis Egyetem Családorvosi Tanszékének egyetemi docense szigorú napirendet is szokott javasolni a pácienseinek, különösen, ha alvászavaraik vannak. „Fontos, hogy azonos időben történjen a lefekvés és a felkelés. Alvásproblémák esetén a napközbeni sziesztát el kell hagyni, ha tényleg szükséges, akkor legfeljebb 15-20 perc legyen.”.


Kép: stocksnap

Az ideális ágyneműről szólva a Semmelweis Egyetem Családorvosi Tanszékének egyetemi docense úgy fogalmazott, nem lehet általánosítani. „Aki fázékonyabb, legyen jó meleg a takarója, akinek pedig mindig melege van, szerencsésebb, ha vékonyabb paplant használ. A párna is nagyon fontos; ne vastag, inkább kényelmes legyen. A matrac minőségére is figyelni kell. Vannak, amelyek segítik az alvást, kényelmesebbek a gerincnek. Ha azt tapasztaljuk, hogy éjjel szinte kidob az ágy, gerincproblémáink vannak a nem megfelelő matractól, érdemes matracot cserélni.”

A gyerekeknél különösen fontos a rendszeresség – jegyezte meg a Semmelweis Egyetem Családorvosi Tanszékének egyetemi docense. „Nem szerencsés, ha hétvégén sokáig, 10-ig, 11-ig, ébren vannak, utána következik a hétköznap, a korai indulás.”

A gyerekszoba hőfokáról szólva az egyetemi docense azt mondta, szintén javasolt az alacsony hőmérséklet, mert hűvösben lényegesen jobban lehet aludni, de ha gyerek ki szokott takarózni éjjel, akkor legyen legalább 22-23 fok. 

A cikk folytatódik a csalad.hu oldalon.