Így rendezik le az intelligens emberek a haragot

18/07/13 péntek
ujnemzedek.hu
Amikor mérges vagy, ne reagálj passzív agresszív vagy agresszív módon, mert a probléma megoldásához nem visz közelebb - sőt, inkább rátesz egy lapáttal.

Forrás: Stocksnap 

A legtöbb ember nem szeret konfrontálódni, és próbálja elkerülni az ilyen helyzeteket. Ennek ellenére akaratunkon kívül is számtalanszor keveredünk kiélezett helyzetekbe. Ilyenkor mindenki a maga módján próbálja megvédeni a maga igazát: van, aki ordibál, csapkod, de vannak olyanok is, akik magukban fortyognak. Ahhoz, hogy ne kezdjünk passzív agresszív vagy szimplán agresszív kommunikációba, most a szakértők adnak pár tippet. 

Úgy vélik, az intelligens emberek 6 módon tudják parkolópályára állítani a haragot: 

  1. Légy tudatos - Amikor azt érzed, hogy rettenetesen felhúzott valami vagy valaki, akkor ülj le és nyugtasd meg magad. Ilyenkor az ember legelső reakciója általában az, hogy dühösen puffog, kiabál és meggondolatlan dolgokat vág mások fejéhez. Te ne tartozz ebbe a csoportba! Az agyad elszállt, nem tudsz logikusan gondolkodni, ezért hűtsd le magad. Vegyél lassú, mély lélegzetet, sétálj egyet odakint, ülj le egy csendes zugba, és meditálj kicsit. Mindegy melyik válik be, hiszen a lényeg, hogy meg tudj nyugodni, hogy ismét tisztán láthasd az adott problémát.  
     
  2. Keresd meg az okát, miért vagy valójában dühös - Sűrűn előfordul, hogy egy személy vagy egy helyzet frusztrál minket, de a helyzet gyakran sokkal inkább az, hogy mi érezzük rosszul magunkat. Összevesztünk egy barátunkkal vagy szerettünkkel, elkéstünk munkából, elrontottunk egy feladatot, éhesek vagyunk vagy nem aludtunk eleget - rengeteg dolog kelthet feszültséget bennünk. Ezt pedig legtöbbször az adott pillanatban a hozzánk legközelebb lévő emberen vezetjük le. Otthon vagy munkában, egyre megy, valakire rázúdítjuk a mérgünket. Te inkább keresd meg a dühöd forrását. Gondolkozz el rajta, hogy mitől érzed magad mérgesnek és feszültnek, aztán azt próbáld orvosolni.
     
  3. Értsd meg a másikat - Ez elválaszthatatlan az empátiától. Ha valakivel veszekedésbe bonyolódsz, próbáld megérteni az ő szempontjait is. Ne kezdj el diktátorként csak a saját igazadról prédikálni, ne akard a másikra kényszeríteni a gondolataidat, akaratodat. Kérdezz sokat, próbáld meg átérezni az ő helyzetét. Ha azt mutatod a másik felé, hogy érdekel a véleménye, sokkal könnyebben egy vágányra tudtok majd kerülni. Légy együtt érző. Lehet a másik félnek is épp rossz napja van, érhette valami tragédia vagy valamilyen negatív dolog. 
     
  4. Kommunikálj helyesen - Persze ez feltételezi, hogy az előzőekben leírtakat már elsajátítottad. De az is fontos, hogy a vitás helyzetekben próbálj ne csak a saját egódra fókuszálni. Ahhoz, hogy jól kommunikálj, kérdezned kell a másiktól. Nyitottnak kell lenned és érdeklődőnek, miközben törekedsz a kompromisszumra. Ha nehezen megy a kérdezés, kérd meg a vitapartnered, hogy mutassa be az ő szemszögét, magyarázza el, ő hogyan látja a problémát.

Forrás: Business Insider