Így lépj ki egy mérgező kapcsolatból

19/01/18 péntek
ujnemzedek.hu
Apátia, kritizálás, passzív-agresszivitás, folyamatos érzelmi zsarolás: ha ez jellemző a kapcsolatodra, akkor ideje lesz véget vetned a dolognak.

Ha valóban ki akarsz szállni egy mérgező kapcsolatból, kövesd az alábbi négy lépést:

Készülj fel, hogy a szakítás fájni fog

Először olyan érzés ez, mintha úthengerrel gázoltak volna át a szíveden de, ha követed a másik három lépést, kis idő elteltével sokkal jobban érzed majd magad.

Persze biztosan rád fognak törni olyan gondolatok, mint például: „Szeretem őt!”, „Hiányzik!”, „Mi lesz, ha valaki másba szeret bele?”. Ilyen helyzetben gondolj arra, hogy miket tett veled. Aki igazán szeret téged, az nem aláz meg, nem fenyeget meg, nem szidalmaz. Szakítás után már ne mérlegeld a döntésed. Ne ess kétségbe, ne rohanj vissza hozzá, hiszen egy mérgező emberrel őrült hullámvasút az élet – és nem épp a jó értelemben. Ha ezt szem előtt tartod, könnyebb lesz az elengedés.

Szüntesd meg vele a kapcsolatot minden lehetséges platformon

Instagram, Facebook stb. – töröld az ismerőseid közül vagy tiltsd le. Ne nézegesd a képeit, ne kövesd, hogy mit csinál, ne írj neki jó éjt üzeneteket. Ha nem zárod le ezeket a csatornákat, akkor folyton el fogsz csábulni, hogy ránézz az adatlapjára, felhívd vagy üzenj neki – ettől pedig még nehezebb lesz elszakadni tőle.

Találj ki magadnak egy mantrát, ami motiválni fog a tovább lépésben

Fogalmazz meg egy mondatot vagy többet is arról, hogy miért lesz jó neked az adott személy nélkül. Ha nagyon padlón vagy, mondogasd magadnak: Ő egy romboló, mérgező személy, aki csak árt nekem. Tovább kell lépnem, ha jól akarom magam érezni. Boldog akarok lenni és ezért mindent megteszek.

Fedezd fel újra az értékeid

A mérgező kapcsolatokban az a közös, hogy az a fél, aki sérül mindig értéktelennek és semminek érzi magát, hiszen a párja ezt hitette el vele. Minden bántó mondat a nárcisztikus partner szájából csak rombol és pusztít: első sorban a személyiséget, az önképet.


Fotó: Pixabay

Ahhoz, hogy tovább tudj lépni, először az érzelmi egészséged kell rendbe hozni. Beszélgess a barátaiddal, a családoddal, meséld el nekik, hogy érzed most magad és vállald fel a gondolataid. Lehet, hogy most még visszamenekülnél a régi kapcsolatodba, de be kell látnod, hogy az nem vezetne semmi jóra. Kis időn belül ott tartanál, mint most. Rosszul éreznéd magad, értéktelennek és üresnek.

Fel kell fedezned újra a benned rejlő összes jó és rossz tulajdonságot. Alakíts ki új hobbit, szokásokat, hogy feldob a hétköznapokat. Találkozz a barátaiddal, mozduljatok ki, nevessetek, szórakozzatok.

Biztosan nehéz döntés lesz, nagy út áll előtted, de tedd meg magadért! Korábbi cikkeinket a témával kapcsolatban itt találod meg.

Forrás: psychologytoday.com