Idén tényleg kezdj el sportolni - magad miatt!

19/01/03 csütörtök
ujnemzedek.hu
Nagyon sokan megfogadják, hogy az új évben többet és jobban mozognak majd. Vagy egyáltalán: elkezdenek valamit sportolni.

Sajnos ezek az ígéretek nem mindig valósulnak meg, a januári lendület a többségnél még nyár előtt elfogy. Számtalan szakember és orvos beszélt már arról, hogy milyen fontos a mozgás az emberi szervezet számára. Pontosan ezért, olvasd el a következő listát, hogy szerezz egy kis motivációt a mozgáshoz erre az évre. 

Az Insports egy 15-ös listát dobott össze arról, hogy milyen jótékony hatásai vannak a mozgásnak a szervezetre. 


Forrás: Stocksnap 

  1. Javít a szív- és érrendszer egészségi állapotán.
  2. Csökkenti a szívbetegségek, a stroke és a cukorbetegség kockázatát. 
  3. A fizikai aktivitás nemcsak kalóriát éget, hanem hosszabb távon is javítja az anyagcserét.
  4. Csökkenti a vérnyomást. 
  5. Az aerob tevékenységek - mint például a futás, a kerékpározás vagy az úszás - segítenek a szervezetnek a tüdőben és a vérben lévő oxigén szállításában és felhasználásában.
  6. Javítja az izomok működését.
  7. Rugalmasabbá tesz és csökkenti a sérülések kockázatát.
  8. Stresszoldó. A testmozgás nagyszerű hangulat-erősítő és stresszcsökkentő.
  9. Csökkenti bizonyos ráktípusok kockázatát. Azoknál, akik rendszeresen mozognak, kevésbé valószínű a mell-, vastagbél- és tüdőrák kialakulása.
  10. Segít a jó koleszterinszint megtartásában. 
  11. Segít megakadályozza a csontritkulást. 
  12. Megerősíti az immunrendszert. 
  13. Jobb alvást eredményez. 
  14. Mentálisan is hat ránk a mozgás, mivel segíthet leküzdeni a szorongást, a depressziót, ezáltal javul a koncentrációnk is. 
  15. Mindezek eredmény pedig egyértelműen egy hosszabb, egészségesebb és élvezetesebb élet.

 

Kiemelt kép: Stocksnap