Gyorstalpaló a leghasznosabb vitaminokhoz

16/12/05 hétfő
ujnemzedek.hu
Mindenki tisztában van vele, hogy a szervezetnek szüksége van vitaminokra, hogy egészséges maradjon. Vannak, akik különböző táplálékkiegészítőket szednek és ezzel pótolják a megfelelő vitaminokat, vannak olyanok is, akik gyümölcsöket és zöldségeket esznek, hogy fedezzék a szükségleteiket, viszont kevesen tudják azt, hogy egyes élelmiszerek milyen vitaminokat tartalmaznak. Nekik jön egy kis összegzés, hogy mit érdemes fogyasztani és miért!

Az A-vitamin felel a bőr és a haj szépségéért. Erősíti a körmöket és a csontokat stb... Megtalálható a répában, tejben, tojásban, halban, sajtokban, petrezselyemben, spenótban, májban. 


A B1-vitamin az egészséges agyműködéshez szükséges. További tulajdonsága, hogy emésztés javító, valamint az erőnléthez, az egészséges szívműködéshez és a jó alváshoz is hozzájárul. Megtalálható a sörélesztőben, sertéshúsban, dióban, hajdinában és a hüvelyesekben.


A B2- vitamin sejtregeneráló, szükséges az éles látáshoz és az egészséges izomzat felépítéséhez. Megtalálható a tejben, mandulában, tojásban, gombában, sajtokban, élesztőben. 


B5-vitamin javítja a memóriát és felel a jobb közérzetért. Könnyebben regenerálódunk tőle betegségek után, sőt hozzájárul a szív egészségéhez is. Megtalálható a csirkehúsban, tojássárgájában, kaviárban, hüvelyesekben, dióban, élesztőben, rízsben, brokkoliban. 


A B6- vitamin test karbantartásában játszik szerepet, de az idegrendszerre is jó hatással van. Megtalálható a gabonafélékben, búzacsírákban, zöldsalátában, fejeskáposztában, banánban, lazacban.


A B12- vitamin szerepet játszik a normál súly kialakulásában, a jó immunrenszer és a gyomor-bél működésben. Megtalálható a halakban, tejben, sajtokban, tojássárgájában, szójababban, komlóban, spenótban, osztrigában. 


A C-vitamin felelős az egészséges immunrendszerért és bőrért, a jó közérzetért és az egészséges hajért, körmökért. Amiben megtalálható: citrom,lime,grapefruit,bab, borsó, retek, kiwi, spárga. 


A D-vitamin hozzájárul az egészséges csontok és a véralvadás működéséhez. Az immunrendszert segíti a hidegben és a méreganyagok eltávolításáért felelős. Szükséges a jó közérzethez és az egészséges szívműködéshez. Amiben megtalálod: sajt, vaj, tojássárgája, krumpli, hal, növényi olajok, marhahús.


A K-vitamin felelős a sebek gyors gyógyulásáért, a véralvadásért és a megfelelő mennyiségű Prothrombin termelődésért. Amiben megtalálod: spenót, csalán, fejeskáposzta, zöld tea, répa, paradicsom, eper.

 

Képek forrása: brightside.me