Félelemgyilkos technikák a tudomány szerint

16/11/23 szerda
ujnemzedek.hu
És a szorongást meg a stresszt is legyőzik.

A tudomány szerint a következő 14 technika gyorsan és hatékonyan segít legyőzni az olyan rád leselkedő szörnyeket, mint a stressz, a szorongás és a félelem. A Business Insider gyűjtötte össze a technikákat több mint tíz különböző forrás alapján.

fotó: Pixabay

1. Mélylégzés

Lélegezz mélyeket, ezzel a tested relaxációs folyamatait aktiválod a feszültséget okozó, harcos túlélési ösztön helyett.

2. Irányítás

Fokozatosan szoktasd magad hozzá az olyan dolgokhoz, amiktől félsz. Ez lehet a nyilvános beszéd vagy akár a kuytasimogatás is.

3. Elválasztás

Ismerd fel, amikor egy adott félelmedet belekevered olyan helyzetekbe is, amikor nincs ott a helye. Nem kell, hogy az életed egy részén eluralkodó feszültség az életed többi részére is befolyjon.

4. Testmozgás

A mozgás endorfint szabadít fel, felpörgeti az immunrendszered és megemeli a testhőmérsékleted, ezek mind segítenek lenyugodni.

5. Átkeretezés

Feszült idegeskedés helyett próbáld meg izgalomként megélni a számodra kényes helyzeteket. A tanulmányok szerint ez a nyilvános beszédben, sőt a karaoke-ban is segít.

6. A nagy képet nézd!

Nézd a dolgok egészét, ne vessz el a részletekben. Készíts listát a téged zavaró tényezőkről, és egy ugyanolyan hosszú listát azokról, amelyek örömet okoznak.

7. A pillanat ereje

Ismerd fel, hogy jelenleg minden rendben van. A túlélési ösztönünk folyamatosan készenlétben akarja tartani az agyunkat, de ha ki tudod kapcsolni egy időre, megértheted, hogy a veszélyjelzések a jövőre szólnak, nem erre a pillanatra. Most nyugi van.

8. Ne vegyél mindent túl komolyan!

Gondolj magadra mindig úgy, mintha egy nagy játékban játszanál. Ha valami nem sikerül, megpróbálhatod újra meg újra, amíg el nem éred a célod.

9. Találd meg a helyed!

A kihívást jelentő helyzetek előtt idézd fel, hogy miért fontos számodra a szituáció. Ez segít emlékezni rá, hogy miként is kell részt venned a történésekben.

10. Segíts másokon

Akár kis dolgokban segítesz másokon, akár folyamatosan önkénteskedsz, az életed pozitív irányba fog változni.

11. Kávézz rendszeresen!

Egereken végzett kíséreltek alapján a kávé segít a stresszkezelésben.

12. Meditálj!

A meditáció segít, hogy a jelenre tudj koncentrálni, és ne pazarold az energiáidat a jövőre és a múltra fókuszálva.

13. Beszélj magadhoz!

Egy tanulmány szerint sikeresebbek voltak, akik közvetlenül a nyilvános beszédük előtt saját nevüket használták vagy egyes szám második személyben beszéltek magukról ahelyett, hogy „én”-ként hivatkoztak volna magukra.

14. Használd a stresszt!

Pszichológusok szerint a stressz lehet annak is a jele, hogy az életed jelentőségteljes, sőt a pszcihés aktivitásod felpörgetésével sokat segíthet bizonyos helyzetekben a legjobb megoldás kiválasztásában.

 

1.png

(forrás: Business Insider)