Az Y generációsok kevésbé egészségesek, mint a szüleik

18/06/20 szerda
ujnemzedek.hu
Egy friss tanulmány szerint az ezredfordulós generáció lesz az első olyan nemzedék, amelynek, mire középkorúvá válik, komolyabb egészségügyi problémákkal kell megküzdenie, mint a szüleinek ugyanennyi idősen.

A munka, a kapcsolatok, vagy a megváltozott lakhatási körülmények hatására a 20-as és 30-as korosztálynak olyan betegségekkel szembenéznie, mint például a rák, a szívbetegség és a cukorbetegség. Az Egészségügyi Alapítvány kutatóközpontja által készített beszámoló szerint a munka világával kapcsolatos bizonytalanság és a magasabb pszichológiai stressz is kiváltó oka lehet bizonyos betegségeknek. 

A 2000 fiatalt érintő felmérésből kiderült, hogy az Y generáció számára a biztonságos otthon az egyik alapja a jövőbeni egészségnek, mégis mindössze 31 százalék mondta azt, hogy rendelkezik biztos, támogató családi háttérrel, hogy elegendő érzelmi támogatást kap a családjától. De az is kiderült, hogy a megkérdezettek kevesebb mint fele kap pénzügyi támogatást szüleitől.  

A tanulmány arra is rámutatott, hogy a közösségi média nyomást gyakorol a fiatalokra, ami azt jelenti, hogy nem csak személyesen, de online is ápolniuk kell a kapcsolataikat.

Jo Bibby, az alapítvány politikai igazgatója szerint már vannak arra utaló jelek, hogy az előző generációk egészségének javításában sikerrel alkalmazott módszerek a fiatalok esetében nem fognak működni, mivel teljesen más problémák is képbe kerülnek az ő életükben. Michael Marmot, az University College London epidemiológiai és közegészségügyi professzora szerint a jövő valóban tartogat nagy kihívásokat, ilyenek lehetnek például a mentális betegségek.

A youtuberek miatt csúszunk rá a junkfoodra?

A netsztárok nagy mértékben hozzájárulhatnak ahhoz, hogy egészségtelen ételek fogyasszunk - legalábbis egy tanulmány ezt állítja. Az elhízásról szóló európai kongresszuson bemutatott tanulmányban ismertették azoknak a gyerekeknek a válaszait, akik rendszeresen követnek valamilyen YouTube-hírességet. A tanulmányban olyan médiacsillagok szerepeltek, mint például Zoella, aki 10,9 millió követővel rendelkezik az Instagramon, vagy Alfie Deyes, akit 4,6 millió ember követ.

A kutatásban megkérdezett 176 gyermeket három csoportba osztották be:

  • Az első csoportnak egészségtelen ételeket reklámozó hírességeket mutattak
  • A másodiknak egészséges ételeket népszerűsítő médiaszereplőket
  • A harmadiknak pedig nem élelmiszertermékeket népszerűsítő ismert embereket mutattak

Ezután a gyerekeknek egészséges és egészségtelen ételeket kínáltak, többek között szőlőt, sárgarépát, csokoládékat és zselés édességeket. A gyerekek, akik látták az egészségtelen képeket, átlagosan 448 kalóriát fogyasztottak, míg a többiek csak 357-et ettek.

Dr. Emma Boyland, a Liverpooli Egyetem egyik kutatója szerint a gyerekek úgy gondolják, hogy a vlogerek ugyan olyan "hétköznapi emberek", mint ők vagy társaik. Ezért, fogyasztanak olyan termékeket, amiket náluk látnak. 

"A fiatalok között bizalomra tettek szert ezek a hírességek és ez azzal jár, hogy felelősek azért, hogy mit közvetítenek feléjük."- mondta Dr. Boyland. Kiemelte azt is, hogy a gyerekek még nem tudnak különbséget tenni aközött, hogy valaki azért fogyaszt valamit mert szereti és mert jó vagy mert egy szponzorált tartalomról kell posztolnia. Ez félrevezető az esetükben. 

Anna Coates arról is beszélt, hogy következő tanulmányuk épp erre fog koncentrálni, hogy a fiatalok megértik-e, hogy sok esetben hírességeknek fizetnek a termékek népszerűsítéséért.

Forrás: Telegraph